研究者
J-GLOBAL ID:201801013160310653   更新日: 2024年03月30日

HASNINE MOHAMMAD NEHAL

ハスナイン モハーマド ネハル | HASNINE MOHAMMAD NEHAL
所属機関・部署:
職名: 准教授
ホームページURL (2件): https://sites.google.com/view/hasninemnehalhttps://sites.google.com/view/hasninemnehal/
研究分野 (9件): 認知科学 ,  教育学 ,  学習支援システム ,  教育工学 ,  学習支援システム ,  外国語教育 ,  学習支援システム ,  教育工学 ,  学習支援システム
研究キーワード (8件): AI In Education ,  Ubiquitous Learning ,  Cognitive Vision AI ,  単語推薦 ,  画像推奨 ,  語彙学習 ,  教育データマイニング ,  ラーニング アナリティクス
競争的資金等の研究課題 (4件):
  • 2021 - 2023 学習ログに基づく適切な画像と学習ノートを推薦するユビキタス学習環境の構築と評価
  • 2020 - Student-centric Technology and Pedagogy for New Education Normal
  • 2018 - 2020 教育ビッグデータと画像分析を用いて語彙学習に適切な画像の推薦に関する研究
  • AI-assisted Language Learning
論文 (54件):
  • Mohammad Nehal Hasnine, Huyen T. T. Bui, Hiroshi Ueda. A Chatbot for Image Recommendation in Mobile Language Learning. In the Workshop of 31st International Conference on Computers in Education. 2023. (Accepted)
  • Mahmoud Mohame, Hussien Ahmed, Mohammad Nehal Hasnine. Improving Essential Knowledge and Self-efficacy in Computers Network Course: The Potential of Chatbots. Procedia Computer Science (through KES2023). 2023. (In Press)
  • Mohammad Nehal Hasnine, Junji Wu, Hiroshi Ueda. Wordhyve: A MALL Innovation to Support Incidental Vocabulary Learning. Proceedings of 25th International Conference on Human-Computer Interaction, Communications in Computer and Information Science, Cham: Springer Nature. 2023. 1834. 246-250
  • Mohammad Nehal Hasnine, Ho Tan Nguyen, Thuy Thi Thu Tran, Huyen T. T. Bui, Gökhan Akçapinar, Hiroshi Ueda. A Real-Time Learning Analytics Dashboard for Automatic Detection of Online Learners’ Affective States. Sensors. 2023. 23. 9. 1-15
  • Mohammad Nehal Hasnine, Hiroshi Ueda, Mahmoud Mohame, Hussien Ahmed. Adaptation of AL-TST active learning model in hybrid classroom: Findings from teaching during COVID-19 pandemic in Egypt. Procedia Computer Science (through KES2022). 2022. 207. 3226-3233
もっと見る
書籍 (3件):
  • Going Beyond Computer-assisted Vocabulary Learning: Research Synthesis and Frameworks
    Springer (Lecture Note on Computer Science) 2020
  • Vocabulary Learning Support System based on Automatic Image Captioning Technology
    Springer Lecture Note on Computer Science Book No. 11587 2019
  • Seamless Collaborative Learning Method to Learn Business Japanese with eBook and Chat System
    Springer Lecture Note on Computer Science Book No. 11587 2019
講演・口頭発表等 (31件):
  • Towards Post-Pandemic Active Learning Design by connecting Strategies with Technologies
    (MLEARN2020 2020)
  • A New Technology Design for Personalized Incidental Vocabulary Learning using Lifelog Image Analysis
    (2020)
  • Going Beyond Computer-assisted Vocabulary Learning: Research Synthesis and Frameworks
    (HCI2020 2020)
  • Supporting ubiquitous language learning with object and text detection technologies
    (27th International Conference on Computers in Education (ICCE 2019) (Kenting, Taiwan) 2019)
  • Exploring the Relationships between Students' Engagement and Academic Performance in the Digital Textbook System
    (27th International Conference on Computers in Education (ICCE 2019) 2019)
もっと見る
Works (1件):
  • Assistant Web Developer
    Hasnine Nehal 2013 - 2015
学歴 (3件):
  • 2015 - 2018 東京農工大学 Ph.D. in Engineering
  • 2015 - 2016 ブライトン大学 School of Computing, Engineering and Mathematics コンピュータサイエンス
  • 2013 - 2015 東京農工大学 大学院工学府博士前期課程 情報工学専攻
学位 (1件):
  • 博士(工学) (東京農工大学)
経歴 (6件):
  • 2020/06 - 現在 法政大学 情報メディア教育研究センター 准教授
  • 2019/04 - 2020/03 東京農工大学 工学研究院 先端情報科学部門 特任助教
  • 2019/04 - 2020/03 東京農工大学 特任助教
  • 2018/04 - 2019/03 京都大学 学術情報メディアセンター 特定研究員
  • 2015/04 - 2018/03 東京農工大学 Ph.D. Candidate
全件表示
受賞 (19件):
  • 2021/09 - KES Best Paper Award (Nominee)
  • 2021/04 - Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) Grant-in-Aid for Young Scientists
  • 2020/07 - HCI Invited Paper
  • 2019/07 - HCI Invited Paper
  • 2019/07 - HCI International Conference Invited paper Vocabulary Learning Support System based on Automatic Image Captioning Technology
全件表示
所属学会 (3件):
IEEE ,  Asia-Pacific Society for Computers in Education (APSCE) ,  Society for Learning Analytics Research (SoLAR)
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る