研究者
J-GLOBAL ID:201801014128833020   更新日: 2024年04月24日

ヘッド フィリップ

Head Philip
所属機関・部署:
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (6件): Speech comprehensibility ,  Speech rating ,  Free writing ,  Speech contests ,  Motivation ,  Phonology
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2019 - 2022 Investigating the extent to which speech rater judgement relates to objective speech measures
  • 2015 - 2016 JALT Research Grant
論文 (22件):
  • Philip Head. EFL motivation of Japanese junior high school students in a monocultural environment. Osaka Jogakuin University Research Journal. 2024. 20. 129-143
  • Philip Head. An analysis of the visual grammar of magazine covers. Osaka Jogakuin University Research Journal. 2024. 20. 21-32
  • Philip Head. Drama for Foreigners’ Japanese Learning and Integration: Theatre vs Video. JALT Postconference Publication - Issue 2022.1; August 2023. 2023. 2022. 1. 207-214
  • スウェンソン, タマラ, ヘッド, フィリップ, ウォング, エリック, バリー, マット, 仲川, 浩世, 箱根, かおり, スポンセラー, アーロン C. 大阪女学院大学・大阪女学院短期大学生のiBook・ワークブック・テクノロジーに対する見解. 大阪女学院大学紀要. 2023. 19. 77-98
  • Philip Head, Noriko Yamane. Student Reflections on the Effectiveness of Shadowing and Listening Practice. Reflections and New Perspectives. 2022. 2022. 1. 182-193
もっと見る
MISC (5件):
  • ヘッド フィリップ. Name card classroom management. The language teacher. 2018. 41. 3. 19-20
  • ヘッド フィリップ. Psychic Bingo. The language teacher. 2018. 41. 1. 25-26
  • ヘッド フィリップ. Restaurant role-play, the price is right. The School House. 2017. 25. 1. 9-10
  • ヘッド フィリップ. Conversation relay. The School House. 2017. 25. 1. 7-8
  • ヘッド フィリップ. Three line dramas. Classroom Resources. 2016. 1. 14-15
講演・口頭発表等 (31件):
  • Adapting a Foreign Language Community Theater Production to a COVID World.
    (JALT2022 Learning from Students, Educating Teachers-Research and Practice 2022)
  • Comparing Human and Objective Vocabulary Ratings.
    (Hiroshima Lexical Research Forum 2022 (H-LRF 2022) 2022)
  • Benefits for Foreigners of Producing Theatre in a Japanese Regional Dialect.
    (29th Korea TESOL International Conference More Than Words: Teaching for a Better World 2022)
  • Student Reflections on Effectiveness of Shadowing and Listening Practice
    (JALT2021 Reflections and New Perspectives 2021)
  • Performance in Education SIG forum
    (JALT2021 Reflections and New Perspectives 2021)
もっと見る
学歴 (3件):
  • 2018 - 現在 Hiroshima University Graduate School of Integrated Arts and Sciences Doctoral Program
  • 2011 - 2014 University of Birmingham College of Arts and Law Graduate School Teaching English as a Foreign/Second Language
  • 2001 - 2007 University of Alberta Biology Cell Biotechnology
学位 (1件):
  • Master of Arts (University of Birmingham)
経歴 (5件):
  • 2021/04 - 現在 大阪女学院大学
  • 2017/04 - 2021/03 Hiroshima Shudo University
  • 2016/10 - 2017/02 Kochi Gakuen College
  • 2015/10 - 2017/02 University of Kochi
  • 2010/08 - 2015/07 Kochi City Board of Education
所属学会 (2件):
European Second Language Association ,  全国語学教育学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る