研究者
J-GLOBAL ID:201801014756294589
更新日: 2024年03月18日
山崎 妙
ヤマザキ タエ | 山崎 妙
所属機関・部署:
職名:
准教授
論文 (17件):
-
山崎妙. 日本語母語話者による英語アスペクトの解釈-意味論からのアプローチ-. 駒澤大学総合教育研究部紀要. 2023. 18. 1-32
-
Simon Paxton, Tae Yamazaki, Hana Kunert. Japanese University English Language Entrance Exams and the Washback Effect: A Systematic Review of the Research. Journal of Pan-Pacific Associaton of Applied Linguistics. 2022. 26. 2. 1-20
-
Tae Yamazaki. Asymmetry between suppletive and affixal inflections. 跡見学園女子大学文学部紀要. 2017. 52. 165-191
-
Tae Yamazaki. Acquisition of temporal interpretation by Japanese-speaking learners of English: A reconsideration of Feature Assembly Hypothesis. 跡見学園女子大学文学部紀要. 2016. 51. 119-146
-
Tae Yamazaki. Consideration of a prosodic transfer account with reference to Japanese-speaking learners' production of functional morphemes in L2 English. 跡見学園女子大学文学部紀要. 2015. 50. 89-108
もっと見る
講演・口頭発表等 (17件):
-
英語の主語と動詞屈折から見える第二言語の知識と使用のしくみ
(日本第二言語習得学会国際年次大会(J-SLA2023) 2023)
-
The Functional Category T in Japanese Learners’ Morpho-Syntactic Knowledge of L2 English
(Pacific Second Language Research Forum 2023 (PacSLRF2023) 2023)
-
Processing past tense marking: A self-paced reading study with Japanese learners of English
(The Japan Second Language Association 2022 International Annual Conference (J-SLA2022) 2022)
-
Asymmetries between 1st Person and 2nd/3rd Person: Learner (In)Sensitivity to Non-target-like Use of 3ps -s
(The 31st Annual Conference of European Second Language Association (EUROSLA 31) 2022)
-
Japanese learners’ processing of English past tense marking: A self-paced reading study
(The Japan Second Language Association 2021 International Annual Conference (J-SLA2021) (Online) 2021)
もっと見る
学歴 (3件):
- 2005 - 2013 ケンブリッジ大学大学院 英語・応用言語学研究科
- 2000 - 2005 早稲田大学大学院 教育学研究科 教科教育学専攻
- 1996 - 1999 早稲田大学大学院 教育学研究科 英語教育
委員歴 (1件):
- 2017/04 - 現在 英語教育実践研究会 運営委員
所属学会 (3件):
大学英語教育学会
, 環太平洋応用言語学会
, 英語教育実践研究会
前のページに戻る