研究者
J-GLOBAL ID:201801016566422494   更新日: 2022年08月12日

Mcclung John Robert

マククラング ロバートジョン | Mcclung John Robert
所属機関・部署:
職名: 講師
研究分野 (3件): 教育学 ,  英語学 ,  外国語教育
研究キーワード (3件): 動機付け ,  外国語教育 ,  英語教育
論文 (5件):
  • EDLEMAN C, MCCLUNG R, FERQUSON P. Assessing the Efficacy of Dictation Exercises to Improve SLA Listening in Japan. Language Education in Asia (LEiA). 2017. 8. 1
  • MCCLUNG Robert John. Nurturing Classroom Writing Activities Through Experiential Learning. 関西大学外国語教育フォーラム. 2017. 16. 33-39
  • MCCLUNG Robert John. Writing: A Course of Action. コミュニケーション研究叢書. 2015. 13. 84-85
  • MCCLUNG Robert John. Happiness and the positive advantage. コミュニケーション研究叢書. 2014. 12. 77-78
  • MCCLUNG Robert John. Effective language teaching: Task-based presentation course of action. コミュニケーション研究叢書. 2013. 11. 53-54
講演・口頭発表等 (7件):
  • Classroom Technology in Professional Andragogic Learning Seminars
    (The 58th JACET International Convention 2019)
  • Andragogic Learning in a Technology-based EFL classroom, The Asian Conference on Cultural Studies
    (The 2019 conference theme for The Asian Conference on Education & International Development (ACEID) 2019)
  • Online Student Response Systems Increasing Motivation and Communication
    (The 14th Annual CamTESOL Conference 2018)
  • The impact of native English language teachers on Japanese university students’ motivation to study English
    (The 13th Annual CamTESOL Conference 2017)
  • Transforming Pedagogy with Andragogy Models
    (第42回全国語学教育学会年次国際大会 2016)
もっと見る
学位 (2件):
  • 修士(English Teaching Management) (University of Surrey)
  • 博士(Education) (Walden Univerity)
所属学会 (2件):
大学英語教育学会 ,  全国語学教育学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る