研究者
J-GLOBAL ID:201801017551101809   更新日: 2023年09月05日

ターナー マシュー

ターナー マシュー | Turner Matthew W.
所属機関・部署:
研究分野 (2件): 教育工学 ,  外国語教育
研究キーワード (5件): Japanese Education ,  Teacher Development ,  Applied Linguistics ,  English Language Teaching ,  Reflective Practice
論文 (25件):
  • Matthew W. Turner, Matthew Schaefer, Robert J. Lowe. A podcast format for expanding knowledge through engaging with expertise. Learning from Students, Educating Teachers-Research and Practice. 2023. 244-250
  • Matthew W. Turner, Matthew Y. Schaefer, Robert J. Lowe. Teacher Development through Podcast Engagement. JALT Postconference Publication - Issue 2020.1; August 2021. 2021. 2020. 1. 53-60
  • Matthew W. Turner, Michael Ellis, Ewen MacDonald. From the Editors. Explorations in Teacher Development. 2021. 27. 2. 2-2
  • Robert J. Lowe, Matthew W. Turner, Matthew Y. Schaefer. Dialogic research engagement through podcasting as a step towards action research: A collaborative autoethnography of teachers exploring their knowledge and practice. Educational Action Research. 2021. 29. 3. 1-18
  • 言語教師育成におけるポッドキャストによる研究オプションの導入. 東洋大学人間科学総合研究所紀要. 2021. 23. 161-169
もっと見る
MISC (2件):
  • Turner Matthew William. Comparing Functional Language Use after Meaning- and Form-Focused Feedback Activities in Discussion Tasks(Intercultural Communicative Competence and English Language Education in a Globalized World) :. JACET全国大会要綱. 2015. 54. 98-98
  • Lowe Robert James, Schaefer Matthew Yamato, Turner Matthew William. Developing Depth of Content and Interaction in Tasks through the Application of Functional Language(Fostering English Communicative Competence for Peace and Friendship) :. JACET全国大会要綱. 2014. 53. 44-44
書籍 (5件):
  • Explorations in Teacher Development (Vol.27.2)
    JALT 2021
  • International Perspectives on Diversity in ELT
    Palgrave Macmillan 2021 ISBN:9783030749804
  • Native-Speakerism: Its Resilience and Undoing
    Springer 2020 ISBN:9789811556708
  • Duoethnography in English Language Teaching: Research, Reflection and Classroom Application
    Multilingual Matters 2020 ISBN:9781788927208
  • Podcasting and Professional Development: A Guide for English Language Teachers
    The Round 2017 ISBN:1728743516
講演・口頭発表等 (23件):
  • Podcasting as Research in Language Teacher Development
    (23rd Warwick International Conference in Applied Linguistics 2021)
  • Teacher Development Through Podcast Engagement
    (2020)
  • Duoethnography: Research, Reflection, and Practice
    (2020)
  • Podcasting: Spaces for Connection and Development
    (JALT 2019: Teacher Efficacy, Learner Agency 2019)
  • Understanding Teacher Efficacy: SIGs in Dialogue
    (PanSIG 2019 2019)
もっと見る
学歴 (6件):
  • 2018 - 現在 ウォーリック大学 博士
  • 2011 - 2015 レスター大学 修士
  • 2012 - 2012 Trinity College London LTCL DipTESOL
  • 2010 - 2011 University of Chichester DipPET
  • 2005 - 2008 チチェスター大学 学士
全件表示
学位 (3件):
  • 学士 (チチェスター大学)
  • 修士 (レスター大学)
  • 博士 (勉強中) (ウォーリック大学)
経歴 (1件):
  • 2023/04 - 現在 東京理科大学 教養教育研究院
委員歴 (1件):
  • 2016/11 - 現在 全国語学教育学会 教育者の教育と専門的能力の開発研究部会
受賞 (1件):
  • 2021/08 - 全国語学教育学会 Selected Paper (JALT Postconference Publication - Issue 2020.1; August 2021)
所属学会 (3件):
全国語学教育学会 ,  British Association of Applied Linguistics ,  大学英語教育学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る