研究者
J-GLOBAL ID:201801018175717263   更新日: 2024年03月08日

ダニエル G. C. ホフム

G. C. Hougham Daniel
所属機関・部署:
職名: 准教授
研究分野 (4件): 英語学 ,  英語学 ,  教育学 ,  教育学
研究キーワード (7件): Speaking fluency ,  多読 ,  Learner Autonomy ,  Learner Training ,  Testing ,  Vocabulary acquisition ,  CALL
競争的資金等の研究課題 (4件):
  • 2022 - 2025 Investigating Multiword Sequence and Speaking Fluency Influences in High-stakes Assessments
  • 2018 - 2019 Gakujutsu Grant
  • 2017 - JALTCALL 2017 Conference Grant
  • 2016 - JALT 2016 International Conference Grant
論文 (8件):
  • Hougham, D, Higginbotham, G. Generative AI in Writing Classes: Seven Golden Rules. The Language Teacher. 2024. 48. 2. 14-17
  • Hougham, D, Clenton, J, Uchihara, T. Disentangling the contributions of shorter vs. longer lexical bundles to L2 oral fluency. System. 2024
  • Daniel Hougham. Making Positive Use of Machine Translation for Writing Essays. The Language Teacher. 2021. 45. 6. 45-47
  • Daniel Hougham. Investigating the Effect of MReader Quizzes on Japanese University Students’ Attitudes Toward Reading in English. Extensive Reading World Congress Proceedings. 2020. 5. 137-155
  • ダニエル G. C. ホフム. Active Learning and Learner Development with Quizlet. 広島女学院大学国際教養学部紀要第6号. 2019. 6. 1-21
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MISC (6件):
  • ダニエル G. C. ホフム. Review of: What Should Every EFL Teacher Know? by Paul Nation. The Journal of AsiaTEFL. 2019. 16. 4. 1454-1455
  • ダニエル G. C. ホフム. Reflections on ILA 2018. 学習の学習. 2018. 25. 2. 74-76
  • Barr, B. Cowie, N, Hougham, D.G.C, Milliner, B. JALTCALL 2018: Reflections on the Learner Development SIG Forum. 学習の学習. 2018. 25. 2. 66-71
  • Head, P, Hougham, D.G, Tanaka, K, Tang, D. Teaching Language and Culture in a Global Era. Special Edition: Joint Symposium Proceedings, Journal of Research and Pedagogy. 2018
  • ダニエル G. C. ホフム. Takeaways and Practical Applications from JALTCALL 2017Learning Learning. 学習の学習. 2017. 24. 3. 25-31
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書籍 (3件):
  • English for Exploring the World - Developing Communication Skills
    Eihosha 2024 ISBN:9784269660595
  • Facilitating Japanese University Students’ Autonomous Learning In and Beyond the English Classroom
    Candlin & Mynard ePublishing Limited 2020 ISBN:9780463578049
  • Collaborative Reflections on ILA 2018 Conference
    ISBN:9780463578049
講演・口頭発表等 (18件):
  • Investigating MWS-fluency relationships with lower-level Japanese L2 learners
    (Hiroshima Lexical Research Forum 2021)
  • Promoting positive learner attitudes towards reading in English through the use of digital graded readers
    (The 3rd JACET Summer(47th) and English Education(8th) Joint Seminar 2021)
  • デジタルライブラリを使用することで、教員は、英語を読むことに対する学習者の積極的な態度を、どの程度まで促進できるだろうか?
    (令和 2 年度 JACET 中国・四国支部秋季研究大会研究発表題目&発表要旨 2020)
  • カナダの文化と生活
    (早稲田アカデミー 2019)
  • Materials Development and Use for an MReader-supported ER Component at Japanese University
    (JACET第2回ジョイントセミナー(東京 2019) - 第46回サマーセミナー&第7回英語教 育セミナー (玉川大学) 2019)
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学歴 (4件):
  • 2021 - 現在 広島大学 人間社会科学研究科 (博士課程) 人間総合科学プログラム
  • 2017 - 2018 Google Google for Education Google 認定教育者レベル 1
  • 2011 - 2016 バーミンガム大学
  • 2004 - 2006 ブリティッシュコロンビア大学
学位 (1件):
  • MA in TEFL/TESL (University of Birmingham)
経歴 (6件):
  • 2022/04 - 広島大学 外国語教育研究センター
  • 2018/04 - 2022/03 広島女学院大学 共通教育部門 助教
  • 2018/02 - 2020/02 ケンブリッジ大学英語検定機構 Speaking Examiner
  • 2016/04 - 2018/03 県立広島大学、三原キャンパス 保健福祉学部 非常勤講師
  • 2016/04 - 2018/03 広島修道大学 英語学部 非常勤講師
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委員歴 (4件):
  • 2023/04 - 現在 Hiroshima University Hiroshima Lexical Research Forum
  • 2017/11 - 2019/03 Hiroshima JALT Executive Team (Publicity Chair)
  • 2017/02 - 2017/12 Hiroshima JALT Hiroshima JALT 2017 Conference (Programme Chair)
  • 2016/04 - 2017/04 Hiroshima JALT Co-Treasurer
受賞 (3件):
  • 2016 - Interac Co., Ltd. Excellence (for outstanding contribution to Interac company)
  • 2015 - Interac Co., Ltd. Excellence in Teaching and School Service
  • 2015 - Interac Co., Ltd. Outstanding Achievement in Teaching and School Service
所属学会 (5件):
International Language Testing Association (ILTA) ,  TESOL International Association ,  大学英語教育学会 ,  日本自律学習学会 ,  全国語学教育学会
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