研究者
J-GLOBAL ID:201801018534394165   更新日: 2024年01月30日

Fujishima Naomi

フジシマ ナオミ | Fujishima Naomi
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (1件): 言語学
研究キーワード (5件): 学習者オートノミー ,  TESOL ,  応用言語学 ,  Teaching English to Speakers of Other Languages ,  Applied Linguistics
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2023 - 2027 留学生を活用した理工学系高年次生への英語アカデミックライティング指導研究
  • 2011 - 2015 ソーシャルプレースにおける英語習得についての研究
論文 (7件):
  • Fujishima, Naomi, Meiki, Susan. A Case of Transition: An Independent Study Course Goes Online. International Journal of TESOL Studies. 2022. 4. 3. 143-156
  • マーリー ギャロルド, フジシマ ナオミ. Researching Innovation in Language Education: The case of the English Cafe. 岡山大学経済学会雑誌. 2022. 53. 3. 89-101
  • Fujishima, Naomi, Hougham, Daniel. Collaborative reflections on ILA2018 conference. ILAC selections -- Whose autonomy? Voice and agency in language learning. 2020. 146-156
  • Murray, Garold, Fujishima, Naomi, Uzuka, Mariko. Social learning spaces and the invisible fence. Space, place and autonomy in language learning. 2018. 233-246
  • 宇塚万里子, マーリー・ギャロルド, フジシマ・ナオミ. 言語習得のためのソーシャル・ラーニング・スペース:グローバル教育のグローカル化. ことばと文字. 2016. 6. 6. 107-116
もっと見る
MISC (13件):
  • Garold Murray, Naomi Fujishima. Social spaces for language learning: Stories from the L-café. Social Spaces for Language Learning: Stories from the L-café. 2015. 1-154
  • Ogino Masaru, Fujishima Naomi, Otoshi Junko. Advising Learners in a Global Human Resource Development Program(Intercultural Communicative Competence and English Language Education in a Globalized World) :. JACET全国大会要綱. 2015. 54. 33-33
  • Naomi Fujishima. Training student workers in a social learning space. SiSAL Journal: Studies in self-access learning. 2015. 6. 4. 461-469
  • Garold Murray, Naomi Fujishima, Mariko Uzuka. The semiotics of place: Autonomy and space. Social Dimensions of Autonomy in Language Learning. 2014. 81-99
  • Garold Murray, Naomi Fujishima, Mariko Uzuka. The Semiotics of Place: Autonomy and Space. Social Dimensions of Autonomy in Language Learning. 2014. 81-99
もっと見る
書籍 (4件):
  • Social spaces for language learning : stories from the L-cafe
    Palgrave Macmillan 2016 ISBN:9781137530097
  • Fun with TOEIC Test Listening: Traveling Around 24 North American Areas
    英宝社 2011
  • Fun with TOEIC Test Listening: Traveling Around 24 North American Areas "jointly worked"
    Eihosha 2011
  • TOEIC Listening Practice: Visiting 24 North American Areas
    Eihosha (英宝社) 2006
講演・口頭発表等 (7件):
  • 模擬国連コースでの学生同士の学び
    (桃太郎 FD・SD バーチャルフォーラム 2021 2021)
  • Teaching Local to be Global: Strategies for Lifelong Language Learning
    (Okayama JALT chapter meeting 2019)
  • E-Learning Course Designed to Motivate and Collaborate
    (JALT PanSIG 2017 2017)
  • Guiding the Autonomous Mind in Social Learning Spaces
    (The 14th Annual LaoTESOL Conference 2017)
  • Advising Learners in a Global Human Resource Development Program
    (大学英語教育学会 第54回(2015年度)国際大会 2015)
もっと見る
学位 (1件):
  • M.A. (TESOL) (Monterey Institute of International Studies, USA)
経歴 (2件):
  • 2013 - - 岡山大学言語教育センター 教授
  • 2013 - - Professor, Center for Liberal Arts & Language Education,Okayama University
委員歴 (16件):
  • 2023/04 - 2024/03 岡山大学教育推進機構外国語教育部門 英語教育系作業部会(英語教育FD)
  • 2023/04 - 2024/03 岡山大学教育推進機構外国語教育部門 英語教育系作業部会(グローバル人材育成特別コース)
  • 2023/04 - 2024/03 岡山大学教育推進機構外国語教育部門 英語教育系作業部会(国際交流)
  • 2023/04 - 2024/03 岡山大学教育推進機構外国語教育部門 語学カフェ連絡部会
  • 2023/04 - 2024/03 岡山大学教育推進機構外国語教育部門 語学学習運営部会
全件表示
所属学会 (9件):
大学英語教育学会 ,  全国語学教育学会 (JALT) ,  (TESOL International Association) ,  日本自立学習学会 (JASAL) ,  The JALT 36th Annual International Conference on Language Teaching ,  The JALT 35th Annual International Conference on Language Teaching ,  The Japan Association for Self-Access Learning ,  The JALT 36th Annual International Conference on Language Teaching ,  The JALT 35th Annual International Conference on Language Teaching
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る