研究者
J-GLOBAL ID:201801020230819016   更新日: 2024年07月02日

北村 優子

Yuko Kitamura
研究分野 (4件): 外国語教育 ,  地域研究 ,  文化人類学、民俗学 ,  社会学
研究キーワード (7件): 多文化共生 ,  異文化理解 ,  Non-formal Education ,  質的調査 ,  開発教育 ,  教育開発 ,  社会開発
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2023 - 2024 What is the Most Effective Approach to Solving Community Issues? :Lessons from AOTAHI, University of Canterbury, New Zealand
  • 2017 - 2023 グローバル教育の視点から考えるリンガフランカとしての英語教育の可能性
論文 (7件):
  • Yuko Kitamura, Kaori Hakone. The Issue of Gender Equality in Japan: Breaking Down Barriers and Empowering Women. BULLETIN OF NAGANO UNIVERSITY. 2023. 44. 3. 21-28
  • Expanding Opportunities-Case Studies of Ganokendra in Bangladesh. The Journal of Engaged Pedagogy. 2018. 17. 1. 85-102
  • Ritchie Z, Kitamura Y. Instructors’ Backgrounds and Learner Attitudes in Japan: A Pilot Study of Two Universities. Josai Contemporary Policies Researches. 2018. 11. 1. 59-67
  • 北村 優子. 英語教育研究のためのフォーカスグループインタビュー : 学修者の声より課題を分析する. 長野大学紀要. 2018. 39. 3. 171-178
  • Challenges Being in the Field as a Qualitative Researcher -Building Rapport-. The Journal of Engaged Pedagogy. 2017. 16. 1. 63-73
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書籍 (2件):
  • Model United Nations Simulations and English as a Lingua Franca: New Perspectives on Best Practices
    Cambridge Scholars Publishing 2021 ISBN:1527573532
  • 書評:『世界の現場で僕たちが学んだこと「仕事の基本」』新英語教育
    三友社出版 2014
講演・口頭発表等 (13件):
  • 「グローバル人材」育成と外国語教育の在り方の検討
    (関係性の教育学会 第18回年次大会 2023)
  • Contributing to the Community: Universities in New Zealand and Japan
    (Peace as a Global Language International Conference 2023)
  • A Qualitative Study into the State of the Grapesyard School Computer Laboratory and Implementation of the Computers into the School Curriculum
    (The 2020 Management University of Africa, The Eighth International Conference on Leardership 2020)
  • グローバル教育の視点から考えるリンガフランカとしての英語教育
    (関係性の教育学会 第17回年次大会 2019)
  • Promoting the awareness towards English as a lingua franca and intercultural sensitivity through JUEMUN
    (Global Negotiation Symposium/Japan University English Model United Nations 2019)
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学歴 (2件):
  • University College London, Institute of Education
  • The University of Melbourne School of Anthropology, Geography and Environmental Studies Development Studies
学位 (2件):
  • Master of Development Studies (The University of Melbourne)
  • Graduate Certificate in Arts (Development Studies) (The University of Melbourne)
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