研究者
J-GLOBAL ID:201801020551126136   更新日: 2024年12月20日

王 力勇

オウ リョクユウ | WANG Liyong
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (1件): 商学
研究キーワード (4件): 観光マーケティング ,  バーチャル観光 ,  観光客行動 ,  グローバル・マーケティング
競争的資金等の研究課題 (4件):
  • 2024 - 2027 The Smart Tourism Experience: A Tourist-Centric Conceptualization and Empirical Investigation
  • 2023 - 2024 榎本石鹸の改良と商品化検証 -化学・歴史学・商学による文理融合研究
  • 2018 - 2024 The role of intra-cultural and cross-cultural tourist-tourist interactions in the tourism service encounter
  • 2018 - 2024 An Exploratory Investigation of Japanese Inbound Tourism Distribution Channels
論文 (8件):
  • 王 力勇. Relational exchanges in the tourism distribution channels: An exploratory study on accommodation providers and tour operators. Tourism and Hospitality Research. 2025. 25. 1. 3-14
  • 王 力勇, プラート カロラス. Tourism distribution channels in the luxury travel segment: Outbound tour operator perspectives. 10th Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management (AHTMM) Conference Proceedings. 2023. 269-276
  • 韓星, プラート カロラス, 王力勇. Social interaction in co creating the tourist experience An exploratory study of Chinese visitors to Japan. Sustainable and Collaborative Tourism in a Digital World, Advances in Tourism Marketing. 2021. 29-47
  • 韓星, プラート カロラス, 王力勇. Tourist-Tourist Social Interaction in the Co-creation and Co-destruction of Tourism Experiences among Chinese Outbound Tourists. Tourism Planning & Development. 2021. 18. 2. 189-209
  • 王 力勇, プラート カロラス. Message Strategy Typologies: A Review, Integration, and Empirical Validation in China. Advances in Advertising Research, Vol. VI, Verlegh, P., Voorveld, H., and Eisend, M. (Eds.), Springer, Berlin, Germany. 2016. 201-213
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MISC (8件):
  • 王 力勇, プラート カロラス. Channel conflicts between hoteliers and inbound tour operators in Japan: An exploratory study. THE INC 2022 Tourism, Hospitality & Events Innovation and Resilience during Uncertainty. 2022. 216-217
  • 韓 星, プラート カロラス, 王 力勇. From co-creation to co-destruction-Perceptions of the role of other tourists in creating the tourism experience among Chinese visitors to Japan. INTERNATIONAL CONFERENCE ON TOURISM AND RETAIL SERVICE MANAGEMENT 2019. 2019
  • 韓 星, プラート カロラス, 王 力勇. The role of social interaction in the co-creation of tourist experiences: A literature review. Travel and Tourism Research Association: Advancing Tourism Research Globally. 2019
  • 韓 星, プラート カロラス, 王 力勇. The role of social interaction in the tourism experience of Chinese visitors to Japan: A grounded theory approach. Travel and Tourism Research Association: Advancing Tourism Research Globally. 2019
  • 韓 星, プラート カロラス, 王 力勇. Chinese Consumer Perceptions of Virtual Reality Cinemas: Some Tentative Implications for Advertising. Proceedings of the 17th International Conference on Research in Advertising (ICORIA). 2017
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講演・口頭発表等 (23件):
  • 鶴雅リゾート ー 地域資源を生かし、差別化戦略を図る
    (日本マーケティング協会 2023)
  • TOURISM DISTRIBUTION CHANNELS IN THE LUXURY TRAVEL SEGMENT: OUTBOUND TOUR OPERATOR PERSPECTIVES
    (the 10th Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management conference (AHTMM) 2023)
  • CHANNEL RELATIONSHIPS OF TOURISM ENTERPRISES: A CASE OF HOTELS AND TOUR OPERATORS IN JAPAN
    (the 10th Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management conference (AHTMM) 2023)
  • Channel conflicts between hoteliers and inbound tour operators in Japan: An exploratory study
    (THE INC 2022 2022)
  • 旅行業の流通チャネルに関して ー 北海道におけるホテルとインバウンド・ツアーオペレーターとの チャネル・コンフリクトを中心に
    (日本商業学会北海道部会 2022)
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学歴 (1件):
  • 2012 - 2015 小樽商科大学 大学院 現代商学専攻 博士課程
学位 (1件):
  • 商学博士 (小樽商科大学)
経歴 (4件):
  • 2024/10 - 現在 小樽商科大学 商学部 商学科 教授
  • 2018/04 - 2024/09 小樽商科大学 商学部 商学科 准教授
  • 2017/04 - 2018/03 小樽商科大学 商学部 非常勤講師
  • 2015/04 - 2018/03 小樽商科大学 商学部 専門研究員
委員歴 (5件):
  • 2023/11 - 2024/09 小樽市 小樽国際観光客誘致実行委員会 インバウンド戦略部会 部会長
  • 2022/07 - 2024/09 小樽観光地域づくり法人(DMO) マーケティング部会 部会長
  • 2020/08 - 2024/09 小樽観光地域づくり法人(DMO) 形成連絡会議 副会長
  • 2020/04 - 2024/03 小樽商科大学 グローカル戦略推進センター産学官連携推進部門, 主任(併任)
  • 2018/10 - 2021/03 小樽未来創造高校 地域みらい連携会議構成員
所属学会 (4件):
日本マーケティング学会 ,  日本広告学会 ,  日本商業学会 ,  アジア経営学会
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