研究者
J-GLOBAL ID:201801020727115918   更新日: 2023年08月21日

ハモンド マーク

Hammond Mark
所属機関・部署:
職名: Associate Professor
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (4件): Register Analysis ,  Procedural Discourse ,  TESOL ,  English for Specific Purposes (ESP)
競争的資金等の研究課題 (3件):
  • 2023 - 2025 Linguistic Register Analysis of Procedural Monologues in YouTube Videos
  • 2019 - 2022 Demonstrative Artist-Talks in English as a Foreign Language: A Needs Analysis for Contexts in Japanese Higher Education of the Ceramic Arts
  • 2016 - 2019 Analysis of English Language Instruction of Japanese Craft
論文 (8件):
  • マーク・ハモンド. YouTubeハウツー動画コーパスの開発 英語母語話者による 手続き的モノローグ 発話 の研究. 2022. 16. 63-72
  • 手続き的独話の機能と形態: 英語母語話者テキストと非英語母語話者テキストの比較に向けた パイロット研究. 2021. 25. 1-21
  • Mark Hammond. ESP for Ceramic Artists: Exploring the Demonstrative Artist Talk Genre. JALT Postconference Publication. 2020. 2019. 1. 238-238
  • ハモンド マーク. Exploring L2 Strategic Competence in Hands-on Creative Tourism Workshops for Ceramics, Metalcraft, and Textile Dyeing. Studies of Language and Culture. 2018. 22
  • ハモンド マーク. Using Discourse Analysis to Develop L2 Learning Materials for Hands-on Creative-Tourism Workshops,. OnCUE Journal. 2018. 11.2. 123-130
もっと見る
MISC (5件):
  • ハモンド マーク. Hands-on Kogei: A guide to help Japanese practitioners of traditional craft develop hands-on workshops in English. 2018
  • ハモンド マーク. Kanazawa in Photos and Words, E-Learning Development Project. 2009
  • ハモンド マーク. Hironobu Tsujiguchi, Story of the Kaga Tea Ceremony. 2006
  • ハモンド マーク. Oshale Messe, Kanazawa Gonomi, Fashion Week in Kanazawa Trade Show. 2005
  • ハモンド マーク. Kanazawa Salon Design Forum, Kanazawa College of Art. 2001
講演・口頭発表等 (14件):
  • YouTube how-to videos: Linguistic features and communicative functions
    (Okinawa JALT Summer Language Teaching Symposium 2023)
  • Procedural monologues in How-to Videos: Comparison of L1 speakers and Japanese university undergraduates
    (57th RELC International Conference 2023)
  • Analyzing YouTube how-to videos to investigate procedural monologues
    (JALT 2021 (Japan Association for Language Teaching) 2021)
  • YouTube How-to Videos: Investigating Spoken Procedural Monologues
    (The JACET 60th Commemorative International Convention 2021)
  • ESP of Procedural Monologues: Comparing Native and Non-Native Texts
    (JALT College and University Educators (CUE) SIG Conference 2020)
もっと見る
Works (3件):
  • Photo Study: Sketches of Solitude
    ハモンド マーク 2014 -
  • Photo Study: Whippersnapper
    ハモンド マーク 2012 -
  • Public Collections Smithsonian American Art Museum
    ハモンド マーク 2011 -
学位 (2件):
  • 修士
  • 博士 (金沢大学)
経歴 (2件):
  • 2015 - 現在 Kanazawa University Institute of Liberal Arts & Science (Foreign Language Studies Division) Associate Professor
  • 1998 - 2015 Kanazawa College of Art Liberal Arts Department Adjunct Instructor
所属学会 (2件):
Japan Association of Self-Access Learning (JASAL) ,  The Japan Association For Language Teaching (JALT)
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る