文献
J-GLOBAL ID:201802225062521622   整理番号:18A1277137

実践報告-新たな試み-災害直後の「支援」と「受援」を考えるアクティブ・ラーニング

Simulation of Disaster Relief: Active Learning on Roles of Rescuers and Sufferers
著者 (5件):
資料名:
巻: 49  号:ページ: 219-222  発行年: 2018年06月25日 
JST資料番号: G0341B  ISSN: 0386-9644  資料種別: 逐次刊行物 (A)
発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
引用文献 (3件):
  • Advanced Life Support Group. Major Incident Medical Management and Support: the practical approach at the scene, 3<sup>rd</sup> ed. 2011, BMJ Books. Wiley & Sons, Inc. NJ
  • 日本集団災害医学会. DMAT標準テキスト改訂第2版. 2015. へるす出版 東京
  • Oliver, R. & Harrington, J. Using situated learning as a design strategy for web-based learning. In B. Abbey (Ed.), Instructional and cognitive impacts of web-based education. Idea Group Publishing, 178-191.
タイトルに関連する用語 (5件):
タイトルに関連する用語
J-GLOBALで独自に切り出した文献タイトルの用語をもとにしたキーワードです

前のページに戻る