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J-GLOBAL ID:201802272471842460   整理番号:18A0657420

営業担当者の志向と個人成果:部門間タスク・コンフリクトの媒介効果

Customer Orientation, Consulting Orientation and Performance of Salespeople: The Mediating Effect of Inter-Functional Task Conflicts
著者 (2件):
資料名:
巻: 51  号:ページ: 87-97  発行年: 2018年03月20日 
JST資料番号: G0726A  ISSN: 0286-9713  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
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営業担当者は,顧客志向やコンサルティング志向を背景に,異部門メンバーと協力し成果を高める。その過程で生じる部門間タスク・コンフリクトは,営業担当者の志向と成果の関係を媒介する。本研究では,営業担当者の顧客志向が部門間タスク・コンフリクトを通じて個人成果を下げるものの,コンサルティング志向はタスク・コンフリクトを高め,個人成果に貢献することを定量的に検証した。(著者抄録)
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分類 (2件):
分類
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マーケティング  ,  経営工学一般 
引用文献 (42件):
  • Amason, A. C. (1996). Distinguishing the effects of functional and dysfunctional conflict on strategic decision making: Resolving a paradox for top management teams. Academy of Management, 39(1), 123-148.
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  • Baber, M. (1997). How champions sell. New York, USA: AMACOM.
  • Bagozzi, R. P., Yi, Y., & Nassen, K. D. (1998). Representation of measurement error in marketing variables: Review of approaches and extension to three-facet designs. <i>Journal of Econometrics, 89</i>(1), 393-421.
  • Barrick, M. R., Stewart, G. L., & Piotrowski, M. (2002). Personality and job performance: Test of the mediating effects of motivation among sales representatives. <i>Journal of Applied Psychology, 87</i>(1), 43.
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