研究者
J-GLOBAL ID:201901000658939918   更新日: 2024年11月03日

金藤 多美子

コンドウ タミコ | Tamiko Kondo
所属機関・部署:
研究分野 (3件): 言語学 ,  教育学 ,  教科教育学、初等中等教育学
研究キーワード (8件): 教師教育 ,  Action research ,  Applied linguistics ,  Teacher education ,  English language education ,  アクションリサーチ ,  応用言語学 ,  英語教育
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2021 - 2025 授業研究と持続型実践共同体による小中英語接続モデルの探求
  • 2020 - 2021 ボトムアップ型英語教育小中連携モデル構築のための探索的研究
論文 (7件):
  • Tamiko Kondo. 'Research makes me strong': An Oriental perspective towards using an autoethnographic approach. Action Learning and Action Research Journal. 2023. 29. 1. 13-28
  • Guo, J, Kondo, T. Identity construction as a researcher and teacher from the perspectives of Asian female action researchers. Action Research in Language Teaching and Teacher Education: Voices from Diverse Contexts. 2023. 117-140
  • Tamiko Kondo. What is the 'Something' that Online Teaching Lacks and How Can We Make Up for It?. Explorations in Teacher Development Special Edition. 2021. 27. 2. 21-22
  • 金藤 多美子. 「なんで英語やるの?」ー大学生と中学生のテキスト分析に見る異校種間交流の意義ー. 琉球大学教職センター紀要. 2021. 3. 75-84
  • Kondo Tamiko. Transforming critical and participative teacher research into communicative action: a possible direction for teacher professional learning. Educational Action Research. 2020. 28. 2. 159-174
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MISC (3件):
  • 金藤多美子. 大学共通教育外国語科目において学生のモチベーションをどう刺激するか? -プロフェッサー・オブ・ザ・イヤーを受賞して-. 琉球大学大学教育センター報. 2022. 24. 30-33
  • Kondo Tamiko. How can I help my students increase communicative competence using an action research approach?. CARN Bulletin. 2020. 23. 13-16
  • Kondo Tamiko. Challenging government policy on English language teaching in Japan from the bottom-up through collaborative action research. CARN Bulletin. 2016. 19. 10-17
講演・口頭発表等 (19件):
  • Action research in Japan: On the move
    (Collaborative Action Research Network International Conference 2024 2024)
  • 私のアクションリサーチー批判的応用言語学的見地からー
    (第一回アクションリサーチャー実践研究会 2024)
  • 児童の未来を見据えた小学校英語授業の提案 -「外国語」教科化3年間の児童生徒の意識調査から -
    (第24回小学校英語教育学会 2024)
  • Identity construction as researcher and teacher from the perspectives of Asian female action researchers
    (CARN International Conference 2023 2023)
  • How can we increase students' motivation towards English class from the perspective of the ARCS model?
    (JALT's International Conference 2022)
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学歴 (1件):
  • 2014 - 2018 リーズ大学(University of Leeds) 社会科学部教育学専攻(Faculty of Social Sciences, School of Education) 英語教育、教師教育(TESOL, Teacher education)博士課程修了
学位 (1件):
  • 博士(学術) (リーズ大学)
経歴 (2件):
  • 2010/04 - 2013/03 ブラッセル日本人学校(ベルギー)
  • 2007/04 - 2009/03 神戸市教育委員会初任者研修担当指導教員
受賞 (2件):
  • 2020/09 - 琉球大学 プロフェッサー・オブ・ザ・イヤー2019
  • 2016/11 - Collaborative Action Research Network 2016 Conference Award
所属学会 (5件):
小学校英語教育学会 ,  コラボラティブ・アクション・リサーチ・ネットワーク ,  英国応用言語学会 ,  日本大学英語教育学会 ,  全国語学教育学会
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