研究者
J-GLOBAL ID:201901000658939918   更新日: 2021年07月25日

金藤 多美子

コンドウ タミコ | Tamiko Kondo
所属機関・部署:
研究分野 (3件): 言語学 ,  教育学 ,  教科教育学、初等中等教育学
研究キーワード (8件): 教師教育 ,  Action research ,  Applied linguistics ,  Teacher education ,  English language education ,  アクションリサーチ ,  応用言語学 ,  英語教育
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2021 - 2024 授業研究と持続型実践共同体による小中英語接続モデルの探求
  • 2020 - 2021 ボトムアップ型英語教育小中連携モデル構築のための探索的研究
論文 (5件):
  • Tamiko Kondo. What is the 'Something' that Online Teaching Lacks and How Can We Make Up for It?. Explorations in Teacher Development Special Edition. 2021. 27. 2. 21-22
  • 金藤 多美子. 「なんで英語やるの?」ー大学生と中学生のテキスト分析に見る異校種間交流の意義ー. 琉球大学教職センター紀要. 2021. 3. 75-84
  • Kondo Tamiko. Transforming critical and participative teacher research into communicative action: a possible direction for teacher professional learning. Educational Action Research. 2020. 28. 2. 159-174
  • Kondo Tamiko. Developing New Forms of Discourse for English Language Teaching. リーズ大学. 2018
  • Kondo Tamiko. Challenging government policy on English language teaching in Japan through collaborative action research: theory and method. Proceedings of the 48th Annual Meeting of the British Association for Applied Linguistics. 2016. 25-36
MISC (2件):
  • Kondo Tamiko. How can I help my students increase communicative competence using an action research approach?. CARN Bulletin. 2020. 23. 13-16
  • Kondo Tamiko. Challenging government policy on English language teaching in Japan from the bottom-up through collaborative action research. CARN Bulletin. 2016. 19. 10-17
講演・口頭発表等 (7件):
  • What have I learnt from my exploration of online teaching?
    (Teacher Journeys 2020 2020)
  • My action research practice and learning from a British perspective
    (The 14th Japan Association of Action Research Symposium 2020)
  • Transforming university course into mutual learning space using an action research approach
    (CARN-ALARA Conference 2019 2019)
  • Enhancing communicative competence of a lecturer and preservice teachers through reflective practice
    (JACET International Conference 2019 2019)
  • Developing a possible new understanding of communicative competence in a Japanese context
    (JALT International Conference 2018 2018)
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学歴 (1件):
  • 2014 - 2018 リーズ大学(University of Leeds) 英語教育、教師教育(TESOL, Teacher education)博士課程修了
学位 (1件):
  • 博士(学術) (リーズ大学)
経歴 (2件):
  • 2010/04 - 2013/03 ブラッセル日本人学校(ベルギー)
  • 2007/04 - 2009/03 神戸市教育委員会初任者研修担当指導教員
受賞 (2件):
  • 2020/09 - 琉球大学 プロフェッサー・オブ・ザ・イヤー2019
  • 2016/11 - Collaborative Action Research Network 2016 Conference Award
所属学会 (4件):
コラボラティブ・アクション・リサーチ・ネットワーク ,  英国応用言語学会 ,  日本大学英語教育学会 ,  全国語学教育学会
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