研究者
J-GLOBAL ID:201901000658939918
更新日: 2024年11月03日
金藤 多美子
コンドウ タミコ | Tamiko Kondo
所属機関・部署:
研究分野 (3件):
言語学
, 教育学
, 教科教育学、初等中等教育学
研究キーワード (8件):
教師教育
, Action research
, Applied linguistics
, Teacher education
, English language education
, アクションリサーチ
, 応用言語学
, 英語教育
競争的資金等の研究課題 (2件):
- 2021 - 2025 授業研究と持続型実践共同体による小中英語接続モデルの探求
- 2020 - 2021 ボトムアップ型英語教育小中連携モデル構築のための探索的研究
論文 (7件):
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Tamiko Kondo. 'Research makes me strong': An Oriental perspective towards using an autoethnographic approach. Action Learning and Action Research Journal. 2023. 29. 1. 13-28
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Guo, J, Kondo, T. Identity construction as a researcher and teacher from the perspectives of Asian female action researchers. Action Research in Language Teaching and Teacher Education: Voices from Diverse Contexts. 2023. 117-140
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Tamiko Kondo. What is the 'Something' that Online Teaching Lacks and How Can We Make Up for It?. Explorations in Teacher Development Special Edition. 2021. 27. 2. 21-22
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金藤 多美子. 「なんで英語やるの?」ー大学生と中学生のテキスト分析に見る異校種間交流の意義ー. 琉球大学教職センター紀要. 2021. 3. 75-84
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Kondo Tamiko. Transforming critical and participative teacher research into communicative action: a possible direction for teacher professional learning. Educational Action Research. 2020. 28. 2. 159-174
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MISC (3件):
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金藤多美子. 大学共通教育外国語科目において学生のモチベーションをどう刺激するか? -プロフェッサー・オブ・ザ・イヤーを受賞して-. 琉球大学大学教育センター報. 2022. 24. 30-33
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Kondo Tamiko. How can I help my students increase communicative competence using an action research approach?. CARN Bulletin. 2020. 23. 13-16
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Kondo Tamiko. Challenging government policy on English language teaching in Japan from the bottom-up through collaborative action research. CARN Bulletin. 2016. 19. 10-17
講演・口頭発表等 (19件):
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Action research in Japan: On the move
(Collaborative Action Research Network International Conference 2024 2024)
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私のアクションリサーチー批判的応用言語学的見地からー
(第一回アクションリサーチャー実践研究会 2024)
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児童の未来を見据えた小学校英語授業の提案 -「外国語」教科化3年間の児童生徒の意識調査から -
(第24回小学校英語教育学会 2024)
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Identity construction as researcher and teacher from the perspectives of Asian female action researchers
(CARN International Conference 2023 2023)
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How can we increase students' motivation towards English class from the perspective of the ARCS model?
(JALT's International Conference 2022)
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学歴 (1件):
- 2014 - 2018 リーズ大学(University of Leeds) 社会科学部教育学専攻(Faculty of Social Sciences, School of Education) 英語教育、教師教育(TESOL, Teacher education)博士課程修了
学位 (1件):
経歴 (2件):
- 2010/04 - 2013/03 ブラッセル日本人学校(ベルギー)
- 2007/04 - 2009/03 神戸市教育委員会初任者研修担当指導教員
受賞 (2件):
- 2020/09 - 琉球大学 プロフェッサー・オブ・ザ・イヤー2019
- 2016/11 - Collaborative Action Research Network 2016 Conference Award
所属学会 (5件):
小学校英語教育学会
, コラボラティブ・アクション・リサーチ・ネットワーク
, 英国応用言語学会
, 日本大学英語教育学会
, 全国語学教育学会
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