研究者
J-GLOBAL ID:201901001808396590
更新日: 2024年04月11日
青山 良輔
アオヤマ リョウスケ | Aoyama Ryosuke
所属機関・部署:
職名:
博士候補生
ホームページURL (1件):
https://www.raoyama.net
研究キーワード (7件):
英語教育学
, 批判的応用言語学
, 批判的言語意識
, 世界諸英語
, English as an International Language
, トランスランゲージング
, ライティング
論文 (8件):
-
Aoyama, R. World Englishes as a pedagogical stance: Principles to consider in ELT. The Language Teacher. 2023. 47. 2. 19-22
-
Aoyama, R, Kajigaya, T, Takeda, Y, Kubota, R, Deschambault, R. On pedagogical applications of World Englishes: Stumbling blocks, stepping stones, and usefulness of boundaries in ELT. International Encyclopedia of Education (4th ed.), Elsevier. 2023. 825-836
-
Kubota, R, Aoyama, R, Kajigaya, T, Deschambault, R. Illuminating language users in the discourse of linguistic diversity: toward justice-informed language education. Educational Linguistics. 2022
-
Aoyama, R, Denton, L. Creating Space for World Englishes Perspectives in the ELT Classroom: Voices of High School Students in Japan. TESL-EJ. 2022. 26. 1
-
Aoyama, R. Language teacher identity and English education policy in Japan: Competing discourses surrounding “non-native” English-speaking teachers. RELC Journal. 2021. 003368822110329-003368822110329
もっと見る
MISC (8件):
-
青山良輔, 田中航祐. 英語コミュニケーションの「見方・考え方」を深めるために:批判的言語意識を育む授業アプローチ. 英語教育. 2024. 72. 12. 56-57
-
山本大, 青山良輔. 批判的応用言語学の視座から英語教育を再検討する. 英語教育. 2023. 72. 8. 56-57
-
青山良輔. 英語指導をトランスランゲージングの観点から再考する. 英語教育. 2022. 71. 10. 22-23
-
Aoyama, R. [書評] Language teacher education for Global Englishes: a practical resource book. Journal of Multilingual and Multicultural Development. 2022
-
青山良輔. 生徒の主体性を引き出すオンライン英語授業の実践. 英語教育別冊: 英語教師のためのオンライン授業・動画配信ガイド. 2020. 69. 8. 34-35
もっと見る
書籍 (2件):
-
Panorama: English Communication II
大修館書店 2023
-
Panorama: English Communication I
大修館書店 2022 ISBN:9784469641721
講演・口頭発表等 (23件):
-
Antiracist and decolonial approaches to Teaching English as an International Language
(ELINET Seminar Series 2024)
-
World Englishes: Voices in Canada.
(American Association for Applied Linguistics: AAAL 2024 Conference 2024)
-
Discourses of culture in Japan’s ministry-approved ELT textbooks: Examining cultural representations and textbook users’ meaning-making
(American Association for Applied Linguistics: AAAL 2024 Conference 2024)
-
Addressing theory-practice gaps: World Englishes as a pedagogical stance
(The LLED Graduate Student Conference 2023: Creating Access for All 2023)
-
Implementing critical content-based instruction in the ELT classroom in Japan: Problems and proposals for change
(American Association for Applied Linguistics: AAAL 2023 Conference 2023)
もっと見る
学位 (1件):
- 修士 (TESOL) (ミネソタ州立大学マンケート校)
経歴 (6件):
受賞 (1件):
- 2019/11 - JALT (全国語学教育学会) JALT2019 Scholarship
所属学会 (4件):
全国語学教育学会
, アメリカ応用言語学会
, 関東甲信越英語教育学会
, 全国英語教育学会
前のページに戻る