研究者
J-GLOBAL ID:201901003339266446   更新日: 2021年09月29日

バーデルスキー マシュー

Burdelski Matthew
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (1件): 日本語学
研究キーワード (1件): 会話分析、言語社会化、言語習得、第二言語習得、バイリンガル、ジェンダー
論文 (41件):
  • Asta Cekaite, Matthew Burdelski. Crying and crying responses: A comparative exploration of pragmatic socialization in a Swedish and Japanese preschool. Journal of Pragmatics. 2021. 178. 329-348
  • バーデルスキー・マシュー. 博物館内ツアーにおいて観客にガイドの物語への参与を促す実践. 阪大日本語研究. 2021. 33. 1-31
  • Matthew Burdelski. Classroom socialisation: repair and correction in Japanese as a heritage language. Classroom Discourse. 2021. 12. 3. 255-279
  • Ekaterina Moore, Matthew Burdelski. Peer conflict and language socialization in preschool: Introduction to special issue. Linguistics and Education. 2020. 59
  • Matthew Burdelski. ‘Say can I borrow it’: Teachers and children managing peer conflict in a Japanese preschool. Linguistics and Education. 2020. 59
もっと見る
MISC (4件):
  • バーデルスキー マシュー, Burdelski Matthew. 言語社会化の過程 : 親子3人の会話における謝罪表現を中心に. 阪大日本語研究. 2014. 26. 33-49
  • Burdelski, Matthew, Mitsuhashi, Koji. Socializing gender and stance: Japanese assessments with kawaii and kakkoii. Journal and Proceedings of the Gender Awareness in Language Education Special Interest Group (S. K. Hicks and A. Simon-Maeda, eds.). 2008. 1. 1. 88-99
  • 丹羽 仁史, 秋谷 直矩, バーデルスキ マシュー, 久野 義徳, 山崎 敬一. K-028 介護ロボット開発のための依頼開始場面の分析(K分野:教育工学・福祉工学・マルチメディア応用). 情報科学技術フォーラム一般講演論文集. 2007. 6. 3. 577-578
  • Yamazaki, Keiichi, Kawashima, Michie, Kuno, Yoshinori, Akiya, Naonori, Burdelski, Matthew, Yamazaki, Akiko, Kuzuoka, Hideaki. Prior-to-request and request behaviors within elderly day care: Implications for developing service robots for use in multiparty settings. ECSCW'07: Proceedings of the Tenth European Conference on Computer Supported Cooperative Work (L. Bannon, I. Wagner, C. Gutwin, R. Harper and K. Schmidt, eds.). 2007. 61-78
書籍 (2件):
  • 日本語教育の新しい地図 : 専門知識を書き換える
    ひつじ書房 2021 ISBN:9784823410222
  • Language socialization in classrooms: Culture, interaction, and language development
    Cambridge University Press 2020 ISBN:9781316946237
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る