研究者
J-GLOBAL ID:201901006695530408   更新日: 2024年01月30日

エルトン ラクレア

LaClare Elton
所属機関・部署:
研究分野 (1件): 外国語教育
研究キーワード (5件): Instructional Design ,  Learning Management Systems ,  Second Language Dyslexia ,  Blended Learning ,  Computer Assisted Language Learning
競争的資金等の研究課題 (4件):
  • 2018 - 2020 Development of a Massively Open Online Course (MOOC) for Language Training to Support the Globalization of the Hospitality Services Industry Research Project
  • 2015 - 2019 Online Classroom English Course for Elementary School Teachers
  • 2015 - 2019 Online Classroom English Course for Elementary School Teachers Research Project
  • 2014 - 2017 Effects of SLTR method using handheld electronic reading devices
論文 (4件):
  • LACLARE Elton. Assessing the effect of Span Limited Tactile Reinforcement on the reading rate of second language learners. Bulletin of Sojo University. 2017. 42. 1. 107-111
  • Does dyslexia occur among Japanese English language learners?. The Language Teacher. 2017. 41. 4. 19-23
  • Alun Roger. Assessing the Influence of Test Language on a Test of Listening Comprehension. The International Journal of Innovation in ELT & Research. 2014. 3. 2
  • Measuring Fluency in English Language Writing. Sojo Journal. 2013. 38. 73-78
MISC (2件):
  • LaClare Elton. 日本人英語学習者のための音読における流暢さ及び音読速度の基盤構築に向けて. 崇城大学紀要. 2015. 40. 183-188
  • LaClare Elton, Roger Alun, Rowberry Jon. Developing a Test of Listening to Support the English Communication Curriculum at Sojo University. 崇城大学紀要. 2014. 39. 141-150
書籍 (13件):
  • リスニング能力育成を目的とするムードル使用
    2014
  • Developing a Test of Listening to Support the English Communication Curriculum at Sojo University
    Sojo University 2014
  • ライティングセンタ:誰が使用しています?
    2013
  • Autonomy Burnout
    2012
  • Enhancing User Identification with the Self-Access Center at Sung Bin Home for Girls
    SiSAL 2011
もっと見る
講演・口頭発表等 (36件):
  • Encouraging out-of-class speaking practice with a 30-day challenge
    (JALT CALL)
  • How to Create an online textbook or workbook
    (PanSIG)
  • Developing online, asynchronous assignments to develop learners' listening skills
    (KOTESOL International Conference)
  • Approaches to teaching pronunciation
    (CamTESOL)
  • BYOA - Bring your own app
    (Moodle Association of Japan MOOT)
もっと見る
経歴 (3件):
  • 2017/04/01 - 現在 崇城大学 総合教育センター SILC 准教授
  • 2015/04/01 - 2017/03/31 崇城大学 総合教育センター SILC 講師
  • 2011/04/01 - 2015/03/31 崇城大学 SILC SILC 講師
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る