研究者
J-GLOBAL ID:201901010457868244   更新日: 2024年03月06日

福川 恭子

フクカワ キョウコ | Fukukawa Kyoko
所属機関・部署:
職名: 教授
その他の所属(所属・部署名・職名) (2件):
研究分野 (1件): 商学
研究キーワード (3件): 消費者行動 ,  倫理 ,  マーケティング
論文 (25件):
  • 宇野舞, グェンフォンバオチャウ, 趙雅欣, 六嶋俊太, 福川恭子. マーケティング研究領域におけるパラダイムの現状と課題 ーより活発な理論発展へ向けて 一. 一橋商学論叢. 2022. 17. 2. 14-30
  • Kyoko Fukukawa. (Re)thinking Education for Sustainable Development: A Capability Approach. 企業と社会シリーズ. 2020. 9. 1-19
  • Kyoko Fukukawa. Response-Ability: Practicing Integrity Through Intimacy in the Marketplace. Journal of Business Ethics. 2019. 160. 1. 251-262
  • Hector Gonzalez-Jimeneza, Fernando Fastoso, Kyoko Fukukawa. How Independence and Interdependence Moderate the Self-Congruity Effect on Brand Attitude: A Study of East and West (共著). Journal of Business Research. 2019. 103. 293-300
  • Kyoko Fukukawa, Monica-Maria Zaharie, Andreea-Ioana Romonţi-Maniu. Neutralization techniques as a moderating mechanism: Ethically questionable behavior in the Romanian consumer context. Psychology & Marketing. 2019. 36. 2. 138-149
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書籍 (2件):
  • Corporate Social Responsibility and Local Community in Asia
    Routledge 2014 ISBN:9780415627658
  • Corporate Social Responsibility in Asia
    Routledge 2010 ISBN:9780415673044
講演・口頭発表等 (24件):
  • 倫理的に問われる消費行動:文献レビュー
    (第67回消費者行動研究コンファレンス 2023)
  • Customers’ Responses to Service Failure: Impact of Mindset on Customer Complaining Behaviour.
    (Academy of Marketing 2023 Annual Conference and Doctoral Colloquium: From Revolution to Revolutions)
  • Valuable Leads: Marketing Automation In The Case Of A B2B Company
    (Academy of Marketing Conference 2018 2018)
  • Marketing and Social Change: Thoughts on what “consumers do”
    (企業と社会フォーラム第6回年次会 2016)
  • Whose Capability? Notes on the ‘Intimacies’ of the Marketplace
    (HDCA 2016 conference 2016)
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学歴 (3件):
  • 1998 - 2002 英国ノッティンガム大学 ノッティンガム大学ビジネススクール マーケティング
  • 1996 - 1997 サルフォード大学 マネジメントスクール マーケティング
  • - 1994 成城大学 経済学部 経営学科
学位 (2件):
  • 博士 (ノッティンガム大学)
  • Ph.D. (University of Nottingham)
経歴 (5件):
  • 2021/04 - 現在 東京工業大学 エネルギー・情報卓越教育院 教授
  • 2019/05/01 - 現在 一橋大学 商学部 教授
  • 2019/05/01 - 現在 一橋大学 経営管理研究科 経営管理専攻 教授
  • 2007/04/01 - 2019/04/30 University of Bradford School of Management 准教授
  • 2003/01/27 - 2007/03/31 University of Bradford School of Management 講師
受賞 (3件):
  • 2018/07 - Academy of Marketing Best Track Paper (B2B), Academy of Marketing Conference 2018 Valuable Leads: Marketing Automation In The Case Of A B2B Company
  • 2013/07 - Academy of Marketing Best Track Paper (Ethics and Marketing), Academy of Marketing Conference 2013 Researching the Impact of Neutralisation Techniques in Ethical Consumption in the UK context
  • 2009/04 - ICBPP Best Paper, Academy of Business and Public Policy Conference 2009 E-marketing and Small Business Enterprises: A review of the literature from 1993 to 1997
所属学会 (2件):
企業と社会フォーラム ,  Academy of Marketing
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