研究者
J-GLOBAL ID:201901011724546061   更新日: 2024年04月13日

A カーペンター ジェームズ

カーペンター ジェームズ | A CARPENTER James
所属機関・部署:
職名: 専任講師
研究分野 (1件): 言語学
論文 (9件):
  • James CARPENTER, Sawako MATSUGU. Validating a Performance Assessment of Intercultural Understanding. JLTA Journal. 2023. 26. 23-42
  • Carpenter, J. Shared Inquiry and CLIL: A Teaching Practice Report. 多言語教育実践ジャーナル. 2023. 3. 55-61
  • Rappeneker, R, Haga, S, Carpenter, J, Beck, D. Factors Influencing the Establishment of Professional Development Network During Emergency Remote Teaching: An Activity Theory Analysis. 外国語教育研究ジャーナル. 2022. 3. 76-93
  • Carpenter, J. EFL Education for the Visually Impaired in Japan: Data from Five Interviews. Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning. 2020. 13. 1. 57-78
  • Carpenter, J, Matsugu, S. Assessing intercultural understanding through a speaking test. Language teaching in a global age: Shaping the classroom, shaping the world. 2018. 363-368
もっと見る
書籍 (6件):
  • The social accomplishment of the right to an education: Interviews with people who are blind in Japan. In A. Burke, D., Young, & M. L. Cook (Eds.), Barrier-free Instruction in Japan: Recommendations for teachers at all levels of schooling
    Candlin & Mynard. 2024
  • EFL placement testing in Japan. In B. Lateigne & Brown, J.D. (Eds.), Challenges in Language Testing Around the World: Insights for Language Test Users
    Springer 2021
  • “A sky like glass...”: Developing the use of simile and metaphor.In P. Randolph & J. Ruppert’s (Ed.), New Ways in Teaching Creative Writing for the ELL Community
    TESOL Press 2020
  • Translanguaging in project-based language learning. In G. Beckett & T. Gulbahar’s (Eds.), Global Perspectives on Project-Based Language Learning, Teaching, and Assessment: Key Approaches, Technology Tools, and Frameworks
    Routledge 2019
  • “I get no respect”: Opening your presentation with a dialogue. In J. Rucynski (Ed.), New Ways in Teaching with Humor
    TESOL Press 2017
もっと見る
講演・口頭発表等 (23件):
  • A Validity Analysis of an Instrument for Measuring Retention in an EMI Program
    (The 58th RELC International Conference, Singapore, Singapore. 2024)
  • Exploring Target Language Use tasks for the BCT -S: A content analysis of English course syllabi
    (日 本 言 語 テ ス ト 学 会(JLTA) 第 26 回(2023 年 度)全 国 研 究 大 会 2023)
  • Validating a Performance Assessment of Intercultural Understanding.
    (The 56th RELC International Conference, Singapore, Singapore.(オンライン開催) 2022)
  • 'Let them imagine’: How Congenitally Blind Japanese EFL Students Achieve Socio-cognitive Alignment.
    (The 19th AILA World Congress of Applied Linguistics, Gronigen, The Netherlands.(オンライン開催) 2021)
  • The Intercorporeality of Language Acquisition: A Multi-modal Analysis of Blind Japanese English Language Learner Interactions.
    (17th International Pragmatics Conference, Winterthur, Switzerland.(オンライン開催) 2021)
もっと見る
学歴 (3件):
  • 2011 - 2013 北アリゾナ大学 言語教育研究科 英語教授法
  • 2011 - 2013 Northern Arizona University Graduate School College of Education Educational Technology
  • 2006 - 2009 アリゾナ大学 文芸学部 クリエイティブライティング
学位 (4件):
  • クリエイティブライティング (アリゾナ大学)
  • 英語教授法 (北アリゾナ大学)
  • Creative Writing (The University of Arizona)
  • Teaching English as a Second Language (Northern Arizona University)
経歴 (4件):
  • 2023/04 - 現在 鶴見大学 文学部 英語英米文学科 専任講師
  • 2020/04 - 2023/03 立教大学 外国語教育研究センター 英語担当 教育講師
  • 2019/04/01 - 2020/03/31 立教大学 ランゲージセンター 英語担当 教育講師
  • 2014/09 - 2019/03 亜細亜大学 英語教育センター
委員歴 (7件):
  • 2024/04 - 現在 鶴見大学 障がい学生支援推進部会
  • 2023/04 - 現在 鶴見大学 文学部学生委員会
  • 2023/04 - 2024/03 鶴見大学 文学部国際交流委員会
  • 2021/04 - 2022/03 Rikkyo University, Center for Foreign Language Education and Research Global Studies Committee
  • 2019/04 - 2020/04 Rikkyo University, Center for Foreign Language Education and Research English Digital Communications Committee
全件表示
受賞 (1件):
  • 2011/04 - Northern Arizona University, Program in Intensive English Spring 2011 Level 2B Teacher of the Year
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る