2024 - 2027 Implementation of Japanese Special Activities "Tokubetsu Katsudo" through Practices of Noncognitive Learning in Latin America
2019 - 2023 Development of Japanese customs as citizenship formation in Latin America: Evaluation of the linkage between curriculum and practice of citizenship formation in Peruvian-Nikkei- and non-Nikkei-schools
論文 (16件):
Jakeline Lagones, Reina Yanagida. ELE Learners’ Vocabulary Comprehension Using Edpuzzle in the Flipped Classroom Model in a Japanese University. 関西外国語大学 研究論集. 2023. 118. 155-165
Jakeline Lagones, Reina Yanagida. Factors that influence the use of Edpuzzle for ELE learners in Japan: A methodological proposal for individual learning. Journal of Inquiry and Research (関西外国語大学 研究論集). 2022. 116. 17-32
J. Liu (Eds.), F. Peddie (Eds.), J. Lagones, D. G. McCallum, A. L. Atterberry, O. N. Chan, Y. Utsumi. Education and Migration in an Asian Context. Economics, Law, and Institutions in Asia Pacific. 2021
Lagones Jakeline. Japanese School Special Activities as Values in the Context of the Sustainable Development Goals for Nikkei and No-Nikkei Schools in Peru. Proceeding of JASID: Paper from The 31st Annual Conference of the Japan Society for International Development. 2020
Lagones Jakeline. Hardships Experienced by Second-Generation Peruvian Migrant Workers in Japan: Interviews and Analysis. Journal of Inquiry and Research (関西外国語大学 研究論集). 2020. 112. 125-142
Lagones Jakeline. Challenge of Nikkei Peruvians second generation in Japan after the crisis 2008: Characteristics of second young generation of Nikkei Peruvian and their differences in employment status. 2016
Lagones Jakeline. Immigrants and Citizenship in Japan. Graduate School of International Area Studies/Nanzan University. 2009
Lagones Jakeline. The Peruvian Children Education in Japan. Nagoya University. 2009
書籍 (2件):
Education and migration in an Asian contextn
2021 ISBN:9789813362871
ペルーと日本の教育事情比較 in 牛田千鶴編『南米につながる子どもたちと教育』
行路社 2014
講演・口頭発表等 (31件):
Actividades especiales no cognitivas (Tokkatsu) durante la pandemia de COVID-19 en América Latina: El proyecto Osoji-Japón como ODS-4 en Perú
(日本イスパニヤ学会 第69回大会 2023)
Desarrollando habilidades no cognitivas a través de la implementación del proyecto Osoji-Japan en América Latina: La experiencia de su aplicación en una escuela pública en Perú
(2022 年度 日本イスパニヤ学会 第 68 回大会 2022)
LA EDUCACIÓN HOLÍSTICA EN JAPÓN: ACTIVIDADES ESPECIALES DESDE LAS ESCUELAS JAPONESAS Y SU APLICACIÓN EN PERÚ
(FERIA DEL LIBRO-MUNICIPALIDAD DE LIMA-EMBAJADA DEL JAPÓN 2022)
EDUCACIÓN EN SDGs: EL PROYECTO OSOJI-JAPAN Y SU APLICACIÓN COMO APRENDIZAJE SOSTENIBLE
(Seminar Workshop: Educative Institution in Perú 2022)
Actividades no cognitivas durante la pandemia COVID-19 en Latinoamerica: el proyecto Osoji-Japan en Peru
(日本ラテンアメリカ学会 中部日本研究部会 2022)
ED-PUZZLE on Mobile Phones for ELE learners
Lagones Jakeline, Yanagida Reina 2019 - 現在
学歴 (1件):
2013 - 2016 名古屋大学 大学院国際開発研究科 博士後期課程
学位 (1件):
Ph. D (国際開発学),名古屋大学 (名古屋大学)
経歴 (4件):
2022/04 - 現在 関西外国語大学 外国語学部 准教授
2019/04 - 2022/03 関西外国語大学 外国語学部 助教
2016/10 - 2019/03 名古屋大学 大学院人文学研究科
2013/08 - 2016/08 名古屋大学 大学院国際開発研究科
受賞 (5件):
2014 - MURATA Overseas Scholarship Foundation
2013 - JASSO Honors S.
2006/04 - Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) The Japanese Government (MEXT) Scholarship, Kyoto University of Education
2005/10 - Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) The Japanese Government (MEXT) Scholarship, Kyoto University.
2004 - 日本財団 国際交流基金2004中等学校教育者スタディーツアープログラム
所属学会 (4件):
The Japan Society For International Development (JASID)
, Japanese Hispanic Association (AJH)
, CANELA
, The Japanese Association for Latin American Studies (AJEL)