研究者
J-GLOBAL ID:201901018417730542   更新日: 2024年10月04日

丸山 隆央

マルヤマ タカオ | Maruyama Takao
所属機関・部署:
ホームページURL (2件): https://www.jica.go.jp/jica-ri/ja/experts/maruyama-takao.htmlhttps://www.jica.go.jp/jica-ri/experts/maruyama-takao.html
研究分野 (1件): 教育社会学
研究キーワード (4件): 国際協力 ,  インパクト評価 ,  コミュニティ参加による教育開発 ,  教育開発
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2023 - 2027 開発途上国の学校における予算・資源の適正利用・不正防止:マダガスカルでの実証研究
  • 2020 - 2023 エビデンスに基づく教育開発援助の展開:インドNGO「Pratham」を事例として
論文 (13件):
  • Takao Maruyama, Kengo Igei. Does “Kamishibai” (Picture-story show) improve children's behaviors and learning in pre-primary education?: Evidence from Madagascar. International Journal of Educational Research Open. 2024. 7. 100378-100378
  • Nikolay Murashkin, Takao Maruyama. Mapping JICA-supported Works on Japan’s Development Experience in Development Studies: Their Particularities and Potentials. JICA Ogata Research Institute Discussion Paper, No. 19. 2024
  • Takao Maruyama. Using evidence to improve and scale up development program in education: A case study from India. World Development Perspectives. 2023. 32. 100542-100542
  • Takao Maruyama, Kengo Igei. Developing Collective Impact to Improve Foundational Learning: Evidence from Madagascar After the COVID-19 Pandemic Shock. JICA Ogata Research Institute Discussion Paper. 2023. 15
  • Takao Maruyama, Kengo Igei. Community-wide Support for Primary Students to Improve Foundational Literacy and Numeracy: Empirical Evidence from Madagascar. Economic Development and Cultural Change. 2023
もっと見る
講演・口頭発表等 (12件):
  • The Iterative Process of Generating and Using Evidence to Address Learning Crisis in Madagascar: A Case from the JICA-supported Project
    (What Works Hub for Global Education Annual Conference, University of Oxford 2024)
  • Developing Collective Impact to Improve Foundational Learning: Evidence from Madagascar After the COVID-19 Pandemic Shock
    (Annual Conference of the Centre for the Study of African Economies, University of Oxford 2024)
  • Using data to improve and expand operations for educational development: An example of Indian NGO Pratham
    (日本評価学会第24回全国大会 2023)
  • Using Data and Evidence to Improve and Scale up Program for Educational Development: A Case Study from India
    (広島大学国際教育開発プログラムセミナー 2023)
  • Scaling up Interventions to Improve Basic Reading: Evidence from Madagascar after the COVID-19 Pandemic Shock on Education
    (Pacific Conference for Development Economics (PacDev) 2023 2023)
もっと見る
経歴 (4件):
  • 2022/07 - 現在 独立行政法人国際協力機構
  • 2019/07 - 2022/06 広島大学大学院 人間社会科学研究科
  • 2002/04 - 2019/07 独立行政法人国際協力機構
  • 2018/08 - 2019/04 教育のためのグローバルパートナーシップ事務局
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る