研究者
J-GLOBAL ID:201901020448374315   更新日: 2024年04月22日

リー ジャクソン クーン イェッツ

Koon Yat Lee Jackson
所属機関・部署:
職名: 専任講師
研究分野 (1件): 言語学
研究キーワード (6件): Positive Psychology in ELT ,  Public speaking skills ,  文化的多様性 ,  コミュニケーション ,  自立学習 ,  日本英語教育
論文 (14件):
  • Jackson Koon Yat Lee. 12 Principles for Forming Meaningful Teacher-Learner Relationships. Tokyo JALT Journal. 2023. 6. Sep 2023. 13-21
  • Jackson Koon Yat Lee. Entering Univeristy-level English Language Teaching in Japan. Kobe JALT Journal. 2023. 4. 1. 4-16
  • Eleanor Smith, Thomas Amundred, Jackson Koon Yat Lee, Quenby Hoffman Aoki. Improving Equity and Representation Within JALT: Raising Awareness Through Discussion. The Language Teacher. 2022. 46. 6. 29-33
  • Quenby Hoffman Aoki, Anna Walker, Carey Finn, Jackson Koon Yat Lee. Reflections and New Perspectives: The 2021 GALE SIG Forum Report. 2022. 2021. 1. 258-266
  • Jackson Koon Yat Lee, Ken Ikeda, May Kyaw Oo, Jennie Roloff Rothman. GILE SIG Forum: Voices of Global Educators. The PanSIG 2021 Journal. 2022. 177-185
もっと見る
MISC (1件):
  • Jackson Koon Yat Lee, Quenby Hoffman Aoki, Thomas Armundrud, Brent Simmonds, Ellie Smith. Greetings from the Code of Conduct (CoC) and Diversity and Equity Practices (DEP) Committees. The Language Teacher. 2021. 45. 2
書籍 (5件):
  • Cultivating professional development through critical friendship and reflective practice : cases from Japan
    Candlin & Mynard ePublishing 2023 ISBN:9798861658867
  • Multiculturalism, Language, and Race in English Education in Japan: Agency, Pedagogy, and Reckoning
    Candlin & Mynard E-Publishing 2023
  • 新英語のワーク3
    明治図書 2021
  • 新英語のワーク2
    明治図書 2021
  • 新英語のワーク1
    明治図書 2021
講演・口頭発表等 (44件):
  • Professional Growth Through Critical Friendships
    (JALT 49th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition 2023)
  • Approaches to Mentorship in Professional Career Building
    (JALT 49th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition 2023)
  • Discussion Topics to Raise Gender Awareness in University Classes (GALE Forum)
    (JALT 49th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition 2023)
  • Forming Trusting and Respectful Relationships with Students
    (JALT Hiroshima Chapter 2023)
  • Practical Approaches to Making Impactful Presentations
    (JALT Kitakyushu Chapter 2023)
もっと見る
学歴 (1件):
  • 2016 - 2019 University of Leicester Master of Arts, Applied Linguistics and TESOL
学位 (1件):
  • Master of Arts in Applied Linguistics and TESOL (University of Leicester)
経歴 (7件):
  • 2022/04 - 現在 東京家政大学 修士課程 英語・英語教育研究専攻 非常勤講師
  • 2020/04 - 現在 東洋大学 国際教育センター 講師
  • 2021/04 - 2022/03 東洋学園大学 非常勤講師
  • 2018/04 - 2020/03 岐阜大学 教育推進学生支援機構 講師
  • 2017/04 - 2020/03 岐阜聖徳学園大学 非常勤講師
全件表示
委員歴 (4件):
  • 2019/06 - 現在 The Japan Association for Language Teaching Member of Diversity, Equity, Inclusion Committee,
  • 2020/06 - 2022/02 全国語学教育学会 Chair of Diversity, Equity, Inclusion Committee
  • 2019/01 - 2021/05 全国語学教育学会 President of Gifu Chapter
  • 2017/10 - 2019/09 全国語学教育学会 Chair of Publicity of Gifu Chapter
受賞 (5件):
  • 2022/11 - アーリー・キャリア優秀賞
  • 2022/11 - The Japan Association for Language Teaching - GILE SIG Best of JALT Award, GILE SIG Forum: Voices of Global Educators
  • 2020/11 - The Japan Association for Language Teaching - Gifu Chapter Best of JALT Award How ALTs and Eikaiwa Teachers Can Enter University Teaching
  • 2019/12 - 日本自律学習学会 2019 Conference Newcomer Grant
  • 2019/11 - 全国語学教学会 学習者ディベロプメント研究部会 2019 JALT Conference Participation Grant
所属学会 (3件):
全国語学教育学会 ,  日本自律学習学会 ,  English Teachers in Japan
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る