Naganuma, S. Researchers’ Descriptions of Embodiment in Conjecture Mapping. ICLS Proceedings (ISLS Annual Meeting 2024). 2024
Naganuma, S, Minematsu, T, Matsueda, K, Oshima, J. Use of Generative AI for Boundary Crossing in Interdisciplinary Collaborative Research. CSCL Proceedings (ISLS Annual Meeting 2024). 2024
Shotaro Naganuma. Attitudinal decline toward school science: a focus group approach with Japanese undergraduate students. INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION. 2023
佐藤 万知, 中島 英博, 長沼 祥太郎, 畑野 快, 斎藤 有吾. 実践的研究の基盤となった理論・実証研究の再整理-Reviewing Theoretical and Empirical Research that Offered Frameworks for Practical Research-課題研究シンポジウムI. 大学教育学会誌 = Journal of Japan Association for College and University Education / 「大学教育学会誌」編集委員会 編. 2022. 44. 1. 39-43
中島 英博, 深堀 聰子, 田中 一孝, 斎藤 有吾, 長沼 祥太郎. Tuningテスト問題バンクの教学マネジメントへの活用-Utilizing the Tuning Test Item Bank for the Management of Teaching and Learning-課題研究シンポジウムI. 大学教育学会誌 = Journal of Japan Association for College and University Education / 「大学教育学会誌」編集委員会 編. 2022. 44. 1. 35-38
畑野 快, 斎藤 有吾, 長沼 祥太郎, 中島 英博. 課題研究シンポジウム エキスパート・ジャッジメントと組織変容-Expert Judgment and Institutional Change. 大学教育学会誌 = Journal of Japan Association for College and University Education / 「大学教育学会誌」編集委員会 編. 2021. 43. 1. 65-68
深堀 聰子, 斎藤 有吾, 田中 一孝, 長沼 祥太郎. 課題研究シンポジウム Tuningテスト問題バンクの教学マネジメントへの活用-Utilizing the Tuning Test Item Bank for the Management of Teaching and Learning. 大学教育学会誌 = Journal of Japan Association for College and University Education / 「大学教育学会誌」編集委員会 編. 2021. 43. 1. 84-88
2017/10 - 博士課程教育リーディングプログラムフォーラム2017ポスターセッション Academia Future Leader Award Development and Assessment of Science Learning Aids for Students in Humanities course (SLASH)