研究者
J-GLOBAL ID:202001011540961954   更新日: 2023年12月04日

小林 広治

コバヤシ コウジ | KOBAYASHI Koji
研究分野 (3件): 商学 ,  社会学 ,  経営学
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2021 - 2024 Glocalization of Sports Mega-Events in Japan
論文 (15件):
  • Koji Kobayashi, John Horne, Younghan Cho, Jung Woo Lee. Introduction to the Special Issue: Mediating the East Asian Era of the Olympic Games (2018-2022). Communication & Sport. 2024. 12. 1. 3-18
  • Koji Kobayashi, John Horne, Jung Woo Lee. Sports mega-events and cosmopolitan nationalism: A critical discourse analysis of media representations of Japan through the 2019 Rugby World Cup. INTERNATIONAL REVIEW FOR THE SOCIOLOGY OF SPORT. 2023. 58. 8. 1305-1325
  • H.M.R.S.S. Gunawardana, Joanna Fountain, David Fisher, Koji Kobayashi. Service Providing Hosts’ Perceptions and Responses to an Evolving Chinese Tourist Market: Evidence from Sri Lanka. Journal of China Tourism Research. 2022. 1-25
  • Simon Hill, Roslyn Kerr, Koji Kobayashi. Around the kitchen-table with Bourdieu: understanding the lack of formalization or professionalization of community sports clubs in New Zealand. SPORT IN SOCIETY. 2021. 24. 2. 115-130
  • Younghan Cho, Koji Kobayashi. Disrupting the Nation-ness in Postcolonial East Asia: Discourses of Jong Tae-Se as a Zainichi Korean Sport Celebrity. INTERNATIONAL JOURNAL OF THE HISTORY OF SPORT. 2019. 36. 7-8. 681-697
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書籍 (10件):
  • The Routledge Handbook of Nationalism in East and Southeast Asia
    Routledge 2023 ISBN:0367629208
  • Sports Mega-Events in Asia
    Palgrave Macmilan 2023 ISBN:9789819900107
  • Routledge Handbook of Sport and COVID-19
    Routledge 2022 ISBN:9781032009070
  • Sport in Aotearoa New Zealand: Contested Terrain
    Routledge 2021 ISBN:9780367472566
  • Asian Sport Celebrity
    Routledge 2021 ISBN:9780367695316
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講演・口頭発表等 (23件):
  • 北海道日本ハムファイターズ:地域ブランドとの価値共創
    (日本マーケティング協会北海道企業セミナー2023 2023)
  • グローカル教育の成果と課題:実践現場の視点からの考察
    (第72回東北・北海道地区高等教育研究会 2023)
  • Glocalisation of Sports Mega-Events and Cosmopolitan Nationalism
    (The International Sociology of Sport Association World Congress 2023)
  • Brand Value Co-Creation: Hokkaido Nippon-Ham Fighters and Their Branding Strategy
    (International Joint Seminar between Otaru University of Commerce and Chungnam National University 2023)
  • The 2018-2022 Olympic and Paralympic Games in East Asia: Challenges and Changes for the Region and the World
    (Sports Diplomacy from PyeongChang 2018 to Gangwon 2024: Inter-Korean Connection and Communication through Sport Mega-Events 2022)
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学歴 (3件):
  • 2008 - 2013 オタゴ大学(ニュージーランド) 体育学部/研究科 スポーツ社会学
  • 2005 - 2007 メンフィス大学(アメリカ合衆国) ヘルス・スポーツ科学部 スポーツ・レジャー商学
  • 1998 - 2002 倉敷芸術科学大学 教養学部 教養学科
経歴 (5件):
  • 2020/04 - 現在 小樽商科大学 グローカル戦略推進センターグローカル教育部門 准教授
  • 2020/02 - 現在 リンカーン大学(ニュージーランド) 観光、スポーツと社会学部 アジャンクト・シニア・レクチャラー
  • 2019/07 - 2020/01 リンカーン大学(ニュージーランド) 観光、スポーツと社会学部 シニア・レクチャラー
  • 2014/03 - 2019/06 リンカーン大学(ニュージーランド) 観光、スポーツと社会学部 レクチャラー
  • 2013/02 - 2013/12 スーウォン大学(韓国) 体育学部 ビジティング・アシスタント・プロフェッサー
委員歴 (5件):
  • 2022/03 - 現在 フロンティアーズ 「フロンティアーズ(スポーツとアクティブリビング分野ースポーツの歴史、文化と社会学)」編集委員会レビューエディター
  • 2019/01 - 現在 国際コミュニケーション・スポーツ学会 査読付き学術誌「コミュニケーションとスポーツ」の編集委員会委員
  • 2018/01 - 2019/12 アオテアロア(ニュージーランド)社会学会 執行委員会委員
  • 2019/02 - 2019/04 国際スポーツ社会学会 2019年国際スポーツ社会学会大会ローカル組織委員会委員
  • 2017/02 - 2017/06 北米スポーツ社会学会 査読付き学術誌「スポーツ社会学ジャーナル」年間最優秀論文賞選考委員会委員
受賞 (6件):
  • 2017/12 - Lincoln University Excellence in Teaching Award - Innovation in Teaching
  • 2013/11 - North American Society of the Sociology of Sport Sociology of Sport Journal Outstanding Article Award Corporate Nationalism and Glocalization of Nike Advertising in “Asia”: Production and Representation Practice of Cultural Intermediaries
  • 2012/05 - Division of Sciences, University of Otago List of Exceptional Ph.D. Theses Globalisation, Corporate Nationalism and Japanese Identity: Advertising Production and Signifying Practices of Nike and Asics
  • 2011/05 - European Association for Sociology of Sport Young Researcher’s Award Globalisation, Corporate Nationalism and Orientalism: Negotiating Japanese Identity between the East and West within Asics Global Advertising Production
  • 2010/11 - North American Society for the Sociology of Sport Barbara Brown Student Paper Award Corporate Nationalism and Glocalization of Nike Advertising in Asia: Work Roles and Practices of Cultural Intermediaries at the Global-Local Nexus
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所属学会 (6件):
日本マーケティング学会 ,  日本商業学会 ,  オーストラリア・ニュージーランドスポーツマネジメント学会 ,  北米スポーツ社会学会 ,  日本スポーツ社会学会 ,  国際スポーツ社会学会
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