研究者
J-GLOBAL ID:202001012278038801   更新日: 2024年02月01日

佐藤 平国

サトウ トシクニ | Sato Toshikuni
所属機関・部署:
職名: 専任講師
研究分野 (3件): 商学 ,  経営学 ,  統計科学
研究キーワード (5件): 消費者行動 ,  消費者心理 ,  マーケティング・リサーチ ,  ベイズ統計学 ,  機械学習
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2022 - 2026 罰則付き推定による潜在変数モデルの識別と消費者行動分析
  • 2020 - 2022 機械学習の識別可能性の探求と消費者行動分析への応用
論文 (8件):
  • Takumi Kato, Toshikuni Sato. Characteristics of Word-of-Mouth (WOM) by the Interaction Between Feedback Willingness and Incentivized WOM Willingness. Communications in Computer and Information Science (Advanced Research in Technologies, Information, Innovation and Sustainability. ARTIIS 2023.). 2023. 547-560
  • Toshikuni Sato. Exploring the Replication of Customer Engagement Measurements Using Text Information in the Hotel Industry. 2023 Global Marketing Conference at Seoul Proceedings. 2023. 450-455
  • Toshikuni Sato. A Penalized Neural Network Model for Predicting Unobserved Scores of Construct Indicators and Reproducing Latent Scores of the Theoretical Constructs by Using Text Information. Lecture Notes in Operations Research (City, Society, and Digital Transformation). 2022. 1-14
  • Toshikuni Sato. Penalizing Neural Network and Autoencoder for the Analysis of Marketing Measurement Scales in Service Marketing Applications. Lecture Notes in Operations Research (AI and Analytics for Smart Cities and Service Systems). 2021. 31-42
  • 佐藤平国. レビュー・データに基づく顧客経験および属性パフォーマンスが総合評価に与える影響-ニューラルネットワークによる非線形性の推定と可視化-. マーケティング・サイエンス. 2020. 27. 1. 27-62
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MISC (1件):
  • Toshikuni Sato. Bayesian Estimation for Identifiable Topic Models with Latent Dirichlet Allocation. SSRN Electronic Journal. 2020. 1-24
講演・口頭発表等 (17件):
  • Exploring the Replication of Customer Engagement Measurements Using Text Information in the Hotel Industry
    (2023 Global Marketing Conference at Seoul 2023)
  • テキストデータを利用したEサービス品質の測定と予測
    (日本マーケティング・サイエンス学会第112回研究大会 2022)
  • A Penalized Neural Network Model for Predicting Unobserved Scores of Construct Indicators and Reproducing Latent Scores of the Theoretical Constructs by Using Text Information
    (2022 INFORMS Conference on Service Science (Virtual) 2022)
  • マーケティング尺度を用いた測定モデルに対する罰則化法 -消費者心理の識別と予測 への応用-
    (第 63 回消費者行動研究コンファレンス 2021)
  • Penalizing Neural Network and Autoencoder for the Analysis of Marketing Measurement Scales in Service Marketing Applications
    (2021 INFORMS Virtual Conference on Service Science (Virtual) 2021)
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学歴 (3件):
  • 2017 - 2020 東北大学 大学院経済学研究科 博士課程後期3年の課程
  • 2015 - 2017 東北大学 大学院経済学研究科 博士課程前期2年の課程
  • 2011 - 2015 福島大学 経済経営学類 企業経営専攻
学位 (1件):
  • 博士(経営学) (東北大学)
経歴 (8件):
  • 2022/04 - 現在 明治大学 商学部 専任講師
  • 2023/09 - 2023/09 福島大学 経済経営学類 企業経営専攻 非常勤講師
  • 2020/04 - 2022/03 石巻専修大学 経営学部 助教
  • 2019/06 - 2020/03 東北大学 大学院経済学研究科 リサーチ・アシスタント
  • 2019/10 - 2020/01 東北大学 大学院経済学研究科 ティーチング・アシスタント(上級計量経済学特論)
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受賞 (13件):
  • 2022/07 - 2022 INFORMS Conference on Service Science Best Conference Paper Competition Finalist
  • 2021/08 - 2021 INFORMS Virtual Conference on Service Science Best Conference Paper Competition Finalist
  • 2020/03 - 東北大学 総長賞
  • 2020/03 - 公益財団法人経和会記念財団 優秀論文賞
  • 2019/11 - 日本マーケティング・サイエンス学会 研究奨励賞
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所属学会 (4件):
日本マーケティング・サイエンス学会 ,  日本行動計量学会 ,  日本商業学会 ,  日本消費者行動研究学会
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