研究者
J-GLOBAL ID:202001014216853234   更新日: 2024年12月20日

林 晶晶

リン ジンジン | Lin Jingjing
ホームページURL (1件): https://jingjing-lin.com
研究分野 (5件): 高等教育学 ,  高等教育学 ,  高等教育学 ,  教育学 ,  教育工学
研究キーワード (9件): online journal clubs ,  research literacy ,  STEM education ,  Active learning ,  教育工学 ,  大規模なオープンオンラインコース ,  教育における情報通信技術 ,  eラーニング ,  起業教育の基礎研究
競争的資金等の研究課題 (8件):
  • 2022 - 2025 Impact of Online Journal Club on Educational Research Literacy: Towards New Model, Measurement, and Practice
  • 2022 - 2024 Learning Analytics Project at Toyohashi University of Technology (TUT-LA)
  • 2022 - 2023 To enhance the research literacy of research students in Japan and China: An online intervention using Moodle and Mahara
  • 2021 - 2022 CLEARイニシアチブ:アクティブラーニングを促進することにより、大学レベルのSTEM教育と教員育成におけるデジタル変化を促進する
  • 2019 - 2022 ESAC: A tool to develop and evaluate entrepreneurship skills with pedagogies and technologies
全件表示
論文 (26件):
  • 蒋 妍, 林晶晶. 日本の大学におけるOCWの現状と課題. 2024
  • 林晶晶, 原田耕治, 後藤仁志. 教育機関における学習分析の設計と導入のフレームワーク:文献レビュー. 2023
  • 林晶晶. Harnessing E-Portfolio Creation for Exam Success, Student Engagement, and Satisfaction. 2023
  • 林晶晶. ChatGPT and Moodle Walk into a Bar: Capabilities, Integration, Use Cases, and Challenges. 2023
  • Siyao Lyu, Wenhong Zhao, Tomoki Sekiguchi, Jingjing Lin. Cognitive flexibility and business model innovation: mediating roles of active search and bricolage. Technology Analysis and Strategic Management. 2023
もっと見る
講演・口頭発表等 (18件):
  • Frameworks of Designing and Implementing Learning Analytics in Educational Institutions: A Review
    (Academic eXchange for Information Environment and Strategy (AXIES) 2023 Annual Conference 2023)
  • Harnessing E-Portfolio Creation for Exam Success, Student Engagement, and Satisfaction
    (2023 IEEE International Conference on Teaching, Assessment and Learning for Engineering (TALE) 2023)
  • ChatGPT and Moodle Walk into a Bar: Capabilities, Integration, Use Cases, and Challenges
    (2023 IEEE International Conference on Teaching, Assessment and Learning for Engineering (TALE) 2023)
  • オンライン ジャーナル クラブと人工知能ツールを使用した教育研究リテラシーのトレーニング: 新しいトレーニング モデルと実践のオンライン コミュニティの構築に向けて
    (2023年若手教育学者フォーラム 2023)
  • オンラインジャーナルクラブイベントを利用して教育研究リテラシーを訓練する: ResearchIC での研究開発
    (日本教育工学会2023年春季全国大会 2023)
もっと見る
Works (3件):
  • ResearchIC.com
    Jingjing Lin 2021 - 現在
  • Gikadai Mahara ePortfolio System https://mahara.cite.tut.ac.jp/
    2021 - 現在
  • Gikadai LMS development https://lms.cite.tut.ac.jp/
    Jingjing Lin 2021 - 現在
学歴 (4件):
  • 2019 - 2020 京都大学 大学院経済学研究科
  • 2015 - 2018 USI Università della Svizzera Italiana Faculty of communication sciences Doctor of Philosophy in communication sciences
  • 2009 - 2010 The University of Hong Kong Faculty of Education Master of Science in Information Technology in Education (specialized in e-Learning)
  • 2005 - 2009 Harbin Engineering University Faculty of Economics and Management Bachelor of Science in Management
経歴 (9件):
  • 2020/11 - 2024/09 豊橋技術科学大学
  • 2019/11 - 2020/10 京都大学 経営管理研究部・教育部
  • 2015/01 - 2018/01 USI Università della Svizzera Italiana Faculty of communication sciences
  • 2013/12 - 2014/02 HKU SPACE
  • 2013/06 - 2013/11 Hong Kong Baptist University
全件表示
委員歴 (1件):
  • 2023/12 - 2024/11 IEEE 2024 R10 EA Committee Member
受賞 (4件):
  • 2023/07 - 一般社団法人 ラーニングイノベーションコンソシアム(LIC) 日本Moodleイノベーション賞 オンライン・ジャーナルクラブとAIツールを用いた教育研究リテラシーの育成
  • 2022/02 - Moodle Association of Japan Open Courseware Awards 2022 (honorable mention) The courseware "Experience Moodle by Examples"
  • 2019/11 - 日本学術振興会 外国人特別研究員(一般) 起業スキル獲得の促進および評価のための教育技術開発に関する研究
  • 2017/02 - International Federation for Information Technologies in Travel and Tourism (IFITT) IFITT Best PhD Proposal Award 2017 Innovation-Decision Process of Hospitality and Tourism MOOCs: Conversations with Instructors
所属学会 (4件):
American Psychological Association (APA) ,  IEEE Education Society ,  IEEE Institute of Electrical and Electronics Engineers ,  American Educational Research Association (AERA)
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る