研究者
J-GLOBAL ID:202001015026108350   更新日: 2020年12月18日

劉 玉婷

リュウ ギョクテイ | LIU YUTING
所属機関・部署:
職名: 助手
研究分野 (1件): 商学
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2020 - 2021 字幕付き動画広告に対する消費者の知覚:視聴環境の違いに注目して
  • 2018 - 2019 字幕付きCMが一般消費者に与える影響
論文 (3件):
  • Liu Yuting. Effects of Same-language Subtitles on Video Advertisements: The Moderating Role of Advertising Skepticism. 商学研究科紀要. 2020. 90. 45-61
  • 劉 玉婷. CM上の字幕が広告要素として果たす役割 -消費者インタビュー調査による探索的研究-. 商学研究科紀要. 2019. 88. 53-70
  • Yuting Liu, Morikazu Hirose. The Effects of Subtitled Commercials for Deaf People: An Interview Survey in Japan. Proceedings of the 17th International Conference on Research in Advertising 2018. 2018
講演・口頭発表等 (6件):
  • The Role of QR Codes in Green Advertisements: An empirical research combining TAM and perceived green value and green trust
    (2020 Global Marketing Conference 2020)
  • Examining the Role of Screen Size and Ad Skepticism on Consumer Attitudes Toward Subtitled Video Ads: An Investigation and Analysis of Moderated Moderation
    (2020 Global Marketing Conference 2020)
  • 字幕付きCMに対する消費者の知覚:認知欲求を用いた検討
    (日本広告学会第50回全国大会 2019)
  • Is Subtitling Video Advertisements Always Effective and Useful Enough for Desired Communication? The Moderation Role of Consumer Advertising Skepticism
    (18th International Conference on Research in Advertising 2019 2019)
  • The Effects of Subtitled Commercials for Deaf People: An Interview Survey in Japan
    (17th International Conference on Research in Advertising 2018 2018)
もっと見る
所属学会 (2件):
日本商業学会 ,  日本広告学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る