研究者
J-GLOBAL ID:202001016631344852   更新日: 2024年04月14日

早﨑 綾

ハヤサキ アヤ | Hayasaki Aya
所属機関・部署:
職名: 教育講師
研究分野 (5件): 言語学 ,  外国語教育 ,  教育心理学 ,  教育社会学 ,  ジェンダー
研究キーワード (20件): 応用言語学 ,  外国語教育 ,  英語教育 ,  社会言語学 ,  言語社会学 ,  批判的応用言語学 ,  外国語学習者心理 ,  感情 ,  動機づけ ,  ポジティブ心理学 ,  質的研究 ,  批判的実在論 ,  変容的学習 ,  再帰性 ,  対話的自己理論 ,  オートエスノグラフィー ,  ナラティブ的探究 ,  複線径路・等至性アプローチ ,  ライフストーリー研究 ,  生活史
競争的資金等の研究課題 (6件):
  • 2023 - 2024 外国語教育研究における研究者の感情と再帰性の役割再考:倫理的・変革的観点から
  • 2022 - 2024 地方高校出身女性のエンパワメントとしての英語学習の可能性:教育格差の観点から
  • 2022 - 2023 鹿児島県の高校英語コース出身女性におけるL2学習経験の回顧的意味づけに関する研究
  • 2021 - 2023 日本の地方出身者の人生径路における英語教育と社会的要因の探索
  • 2021 - 2022 Investigating the Role of English as a Foreign Language in the Life Trajectories of Japanese Adults Through Trajectory Equifinality Approach
全件表示
論文 (6件):
  • Aya Hayasaki. When Does English Become “My” Language? Japanese EFL Students’ (Trans)forming Perceptions of English Ownership. Relay Journal. 2024. 6. 2
  • Dominic G. Edsall, Ellen Head, Aya Hayasaki. Towards Complexity in Challenging Learner Autonomy Research Conventions: A Wider View on Learner Development. The Learner Development Journal. 2023. 7. 157-179
  • Ellen Head, Aya Hayasaki, Ryo Moriya. Introduction to The Learner Development Journal Issue 7: Challenging the Conventions of Learner Development Research. The Learner Development Journal. 2023. 7. 2-10
  • Aya Hayasaki. Beyond the Classroom, Beyond the Track: The Role of English in the Transformation of Career Perspectives in Three Females in Rural Japan. The Learner Development Journal. 2022. 6. 82-96
  • Aya Hayasaki, Stephen Ryan. A Different Kind of Tension: Foreign Language Anxiety From a Positive Psychology Perspective. Chinese Journal of Applied Linguistics. 2022. 45. 1. 17-31
もっと見る
MISC (5件):
  • Ellen Head, Aya Hayasaki, Ryo Moriya. The LDJ7 Editorial Team Reflect on The Learner Development Journal 7, “Challenging the Conventions of Learner Development Research”. Learning Learning. 2023. 30. 2
  • Aya Hayasaki. Life and Research Trajectories as a Lens for Understanding Learner Development: Aya Hayasaki 2021 LD Research Grant Awardee. Learning Learning. 2023. 30. 2
  • Learner Development SIG Identities: JALT Learner Development SIG Forum. Learning Learning. 2022. 29. 1. 17-18
  • 早﨑綾. 国際フロンティア奨励賞受賞者および受賞者からの報告. 質的心理学フォーラム. 2021. 13. 73
  • A collage of reflections on the Learner Development (LD) Forum: “TLC from LD: Transformative Learning Communities”. Learning Learning. 2021. 28. 1. 46-47
講演・口頭発表等 (28件):
  • Reimagining the role of ELT in the trajectories of learners pursuing higher education: A focus on the (re)positioning of the researcher and the researched
    (The 63rd JACET International Convention 2024)
  • (Un)doing reflexivity and ethics in language learning motivation research in the social turn: An exploration using Auto-TEM
    (21st AILA World Congress 2024)
  • Understanding veteran English teachers’ self-concepts and implementation of Communicative Language Teaching in rural Japan
    (21st AILA World Congress 2024)
  • Reimagining the role of vision in language learning through a rural Japanese woman’s story
    (International Hybrid Conference on Diversity and Inclusivity in English Language Education 2024)
  • What makes 'rural Japan’? A perspective through milieu woven by people and environment 「日本の地方」とは何か:人・環境が織りなす風土から考える
    (Columbia University-Waseda University Workshop 2023 Future Directions in Japanese Studies: Environment, Culture, and Society 日本研究の新たな可能性:環境・文化・社会 2024)
もっと見る
学歴 (3件):
  • 2020 - 現在 早稲田大学 大学院文学研究科 英文学コース 英語教育専攻
  • 2016 - 2017 University of Birmingham School of Education Master of Arts in Education (Teaching English as a Foreign Language)
  • 2008 - 2012 国際教養大学 国際教養学部 グローバル・スタディズ課程
学位 (1件):
  • M.A. Teaching English as a Foreign Language (University of Birmingham)
経歴 (10件):
  • 2024/04 - 現在 順天堂大学 国際教養学部 教育講師
  • 2024/04 - 現在 江戸川大学 メディアコミュニケーション学部 非常勤講師
  • 2022/04 - 2024/03 学習院大学 国際社会科学部 非常勤講師
  • 2022/04 - 2024/03 早稲田大学 総合人文科学研究センター 助手
  • 2021/04 - 2022/03 多摩美術大学 美術学部 グラフィックデザイン学科 非常勤講師
全件表示
委員歴 (1件):
  • 2021/10 - 現在 JALT Learner Development SIG The Learner Development Journal Issue 7 編集委員
受賞 (2件):
  • 2022/02 - International Association for the Psychology of Language Learning PLL3 Legacy Travel Scholarship
  • 2020/10 - 日本質的心理学会 国際フロンティア奨励賞 「国際学会発表:英語を教授言語とする大学における日本人学生の外国語使用の楽しみと不安の効果の探索」
所属学会 (6件):
日本質的心理学会 ,  外国語教育メディア学会 ,  英国応用言語学会 ,  米国応用言語学会 ,  全国語学教育学会 ,  International Association for the Psychology of Language Learning
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る