文献
J-GLOBAL ID:202002257710414982   整理番号:20A1777985

日本人大学生では自閉症および注意欠如/多動性障害特性は最適以下の成績と関連する。

Autistic and Attention Deficit/Hyperactivity Disorder Traits Are Associated with Suboptimal Performance among Japanese University Students
著者 (6件):
資料名:
巻:号:ページ: 216-231 (WEB ONLY)  発行年: 2020年07月15日 
JST資料番号: U0643B  ISSN: 2433-3298  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 英語 (EN)
抄録/ポイント:
抄録/ポイント
文献の概要を数百字程度の日本語でまとめたものです。
部分表示の続きは、JDreamⅢ(有料)でご覧頂けます。
J-GLOBALでは書誌(タイトル、著者名等)登載から半年以上経過後に表示されますが、医療系文献の場合はMyJ-GLOBALでのログインが必要です。
・インターネット調査を用いた,日本人大学生を対象とした,自閉...
シソーラス用語:
シソーラス用語/準シソーラス用語
文献のテーマを表すキーワードです。
部分表示の続きはJDreamⅢ(有料)でご覧いただけます。
J-GLOBALでは書誌(タイトル、著者名等)登載から半年以上経過後に表示されますが、医療系文献の場合はMyJ-GLOBALでのログインが必要です。
,...
準シソーラス用語:
シソーラス用語/準シソーラス用語
文献のテーマを表すキーワードです。
部分表示の続きはJDreamⅢ(有料)でご覧いただけます。
J-GLOBALでは書誌(タイトル、著者名等)登載から半年以上経過後に表示されますが、医療系文献の場合はMyJ-GLOBALでのログインが必要です。
,...
   続きはJDreamIII(有料)にて  {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=20A1777985&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=U0643B") }}
分類 (1件):
分類
JSTが定めた文献の分類名称とコードです
精神科の臨床医学一般 
引用文献 (69件):
  • 1. Japan Student Services Organization. Survey result report on actual educational support for students with disabilities in universities, junior colleges and technical colleges in 2018 [Internet]. c2019 [cited 2020 Mar 24]. Available from: https://www.jasso.go.jp/gakusei/tokubetsu_shien/chosa_kenkyu/chosa/__icsFiles/afieldfile/2019/07/22/report2018_2.pdf.
  • 2. American Psychiatric Association. DSM-5 Task Force. Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5, 5th edn. Washington, D.C.: American Psychiatric Association; 2013.
  • 3. Lawrence P, Fulbrook P. Protocol for a pragmatic randomised controlled trial to evaluate effects of a brief intervention for emergency department attendees who present with moderate or high levels of non-specific psychological distress: a pilot study. Pilot Feasibility Stud. 2015;1:33.
  • 4. Ashburner J, Ziviani J, Rodger S. Sensory processing and classroom emotional, behavioral, and educational outcomes in children with autism spectrum disorder. Am J Occup Ther. 2008;62 (5):564-73.
  • 5. Ashburner J, Ziviani J, Rodger S. Surviving in the mainstream: Capacity of children with autism spectrum disorders to perform academically and regulate their emotions and behavior at school. Res Autism Spectr Disord. 2010;4:18-27.
もっと見る

前のページに戻る