研究者
J-GLOBAL ID:202101013281414532   更新日: 2023年10月31日

関 佳奈

セキ カナ | SEKI KANA
所属機関・部署:
その他の所属(所属・部署名・職名) (1件):
  • 独立行政法人日本学術振興会特別研究員(DC2)
研究分野 (2件): 外国語教育 ,  言語学
研究キーワード (5件): Language Learner Psychology ,  Language Teacher Psychology ,  CLIL/CBI ,  Translingualism ,  Translanguaging
競争的資金等の研究課題 (3件):
  • 2022 - 2024 内容言語統合型学習におけるトランスランゲージングの活用と効果:学習者心理の考察
  • 2021 - 2022 多文化共生社会におけるトランスリンガル教育の可能性:CLIL(内容言語統合型学習)の教育開発
  • 2021 - 2022 CLIL(内容言語統合型学習)教師のアイディンティティー形成と教室内インタラクションの考察:日本の中学校の事例から
MISC (3件):
  • Kana Seki. Finnish Bilingual Education: A Report on the CLIL Summer Seminar in Seinäjoki. Proceedings from the CLIL Summer Seminar Program in 2022 under the auspices of the city of Seinäjoki. 2023. 201-205
  • Kana Seki. The Impact of Translanguaging for Pluriliteracy Development: The Case of Secondary School History Classroom in Japan. Proceedings of the 27th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics,18-19. 2023
  • Seki Kana. The Challenges of CLIL Implementation in Japanese Secondary Schools: Exploring Translanguaging as the Communicative Norm. Proceedings from the J-CLIL TE seminar Special Issue. 2020. 2. 194-197
講演・口頭発表等 (11件):
  • Exploring Emotion, Agency and Translanguaging Pedagogies in EMI Classrooms: A Teacher-Researcher Collaboration in Japan
    (Oxford EMI Symposium 2023: Fostering Collaboration, University of Oxford, UK. 2023)
  • Beyond Monolingualism: Teacher Agency in Creating Translanguaging Space for Emergent Bilingual Learners in Japan
    (Applied Linguistics Association of Australia (ALAA) Conference 2023, The University of Wollongong, Australia 2023)
  • Translanguaging in Japan: The Case of Secondary English Immersion History Classrooms
    (Applied Linguistics Association of Australia (ALAA) Conference 2023, The University of Wollongong, Australia 2023)
  • Translanguaging Pedagogies in a JSL Classroom in Multilingual Context: Insights from School Teacher - Researcher Collaboration
    (The 6th J-CLIL Annual Bilingual Conference, Waseda University, Japan 2023)
  • The Impact of Translanguaging for Pluriliteracy Development: The Case of Secondary School History Classrooms in Japan
    (The 27th Pan-Pacific Association of Applied Linguistics International Conference, Bunkyo University, Japan 2023)
もっと見る
学位 (2件):
  • MA in TESOL (The University of York, UK)
  • 修士(教育学) (早稲田大学教育学研究科)
経歴 (8件):
  • 2023/09 - 現在 立教大学外国語教育センター
  • 2022/04 - 現在 横浜市立大学 国際教養学部
  • 2022/03 - 現在 日本学術振興会特別研究員(DC2)
  • 2022/09 - 2023/02 早稲田大学教育・総合科学学術院 (RA)
  • 2018/04 - 2022/03 文教大学 国際学部
全件表示
委員歴 (1件):
  • 2021/04 - 現在 日本CLIL教育学会 論文編集委員
所属学会 (4件):
British Association for Applied Linguistics ,  International Association for the Psychology of Language Learning ,  外国語教育メディア学会 ,  日本CLIL教育学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る