岩崎, 圭祐. 社会科におけるソクラテス・セミナーの活用 : 論争問題を協働的に解釈し、考えを深めるための指導法を求めて. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育実践編 = Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Educational practice. 2023. 74. 27-46
Keisuke Iwasaki, Don C. Murray, Toshinori Kuwabara. The Impact of Teachers Sharing Their Opinions Within a Semi-controversial Class in Japan:A Case Study on a Discussion of Lowering the Age of Candidacy in a Junior High School Social Studies Class. The Journal of International Social Studies. 2023. Vol. 13. No.1. 3-31
井上 昌善, 岩崎 圭祐. 地域社会の課題解決の担い手育成を目指す公民教育の授業開発 : 外部連携の方法に着目して-Development of Civics Education Classes Aimed at Fostering Leaders to Solve Problems in Local Communities : Focusing on the Method of External Collaboration. 公民教育研究 = The Journal of civic education / 日本公民教育学会 編. 2022. 30. 1-15
岩崎 圭祐. 論争問題学習に取り組むために教師教育には何が必要か : D. E. HessとJ. L. Paceの研究アプローチの分析を通して. 社会科研究 = Journal of educational research on social studies. 2021. 95. 13-24