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J-GLOBAL ID:202102225600703525   整理番号:21A2605263

オンライン回復後満足度における顧客参加と感情的誤予報の有効性【JST・京大機械翻訳】

The Effectiveness of Customer Participation and Affective Misforecasting in Online Post-Recovery Satisfaction
著者 (2件):
資料名:
巻: 11  号: 24  ページ: 6968  発行年: 2019年 
JST資料番号: U7281A  ISSN: 2071-1050  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: スイス (CHE)  言語: 英語 (EN)
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オンラインサービス回復は,顧客追跡行動に直接関連しており,持続可能なサービス指向企業開発において中心的役割を果たす。本研究では,顧客参加のタイプ(物理的,精神的および感情的)が,負のバイアスを減らすことによって顧客のポスト回復満足度を改善する方法に関する影響メカニズムを調査した。さらに,顧客参加と感情的誤予測間の関係に及ぼす,オープンレマーク(情報,形式,またはハイブリッド)の情報フォーマットの緩和効果を調査した。合計720人の中国人個人がオンライン実験に参加した。結果は,まず,精神的および身体的参加のみが顧客のポスト回復満足度を改善するが,感情的参加はできないことを示した。第2に,感情的誤予報の方向は顧客参加と回復後満足の間のメディエーターであり,顧客が正バイアス(予測よりも良い)を形成するとき,負のバイアス(予測より悪い)と比較して,それらの回復後満足はより高い。第3に,オープンレマークと顧客参加型の情報フォーマットの適合は,特に,物理的および精神的参加のために,より高い回復後満足を作り出すために,顧客をよりよく感じることができ,一方,オープンレマークの形式は,最も好適であり,一方,感情的参加のために,オープンマークのハイブリッド形式は,最も好適であった。Copyright 2021 The Author(s) All rights reserved. Translated from English into Japanese by JST.【JST・京大機械翻訳】
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市場調査,広告  ,  応用心理学 
引用文献 (59件):
  • Gohary, A.; Hamzelu, B.; Alizadeh, H. Please explain why it happened! How perceived justice and customer involvement affect post co-recovery evaluations: A study of iranian online shoppers. J. Retail. Consum. Serv. 2016, 31, 127-142.
  • Lii, Y.S.; Chien, C.S.; Pant, A.; Lee, M. The challenges of long-distance relationships: The effects of psychological distance between service provider and consumer on the efforts to recover from service failure. J. Appl. Soc. Psychol. 2013, 43, 1121-1135.
  • Bijmolt, T.H.A.; Krawczyk, A.; Huizingh, E.K.R.E. Effects of complaint behaviour and service recovery satisfaction on consumer intentions to repurchase on the internet. Internet Res. 2014, 24, 608-628.
  • Monga, A.; Chen, H.; Tsiros, M.; Srivastava, M. How buyers forecast: Buyer-seller relationship as a boundary condition of the impact bias. Mark. Lett. 2012, 23, 31-45.
  • Dong, B.; Sivakumar, K. Customer participation in services: Domain, scope, and boundaries. J. Acad. Mark. Sci. 2017, 45, 1-22.
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