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J-GLOBAL ID:202102226862910038   整理番号:21A2691194

Agri-Foodにおける企業の社会的責任のライフサイクル:価値創造モデル【JST・京大機械翻訳】

The Life Cycle of Corporate Social Responsibility in Agri-Food: Value Creation Models
著者 (3件):
資料名:
巻: 12  号:ページ: 1287  発行年: 2020年 
JST資料番号: U7281A  ISSN: 2071-1050  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: スイス (CHE)  言語: 英語 (EN)
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本論文は,企業の社会的責任に焦点を当てた農業食品経済学における理論的議論に寄与する。特に,食品産業における社会的責任と価値創造のプロセスの解釈モデルを定義することを目指した。持続可能な革新と社会的責任モデル,ならびに,食品産業と部門専門家の管理者による詳細なインタビューとフォーカスグループに関する事例研究の解析を用いて,経験的調査を行った。本論文は,農業食品経済学文献においてまだ分析されていない話題に焦点を当てる:価値創造戦略としての企業の社会的責任。さらに,ビジネスプロセスにおける社会的責任のライフサイクルモデルを提案した。研究結果は,企業の社会的責任行動が,農業食品プロセスおよび/または製品に影響を及ぼす可能性があることを明らかにした。特に,調査した事例研究は,企業が運転する生産部門が,1つ以上の企業の社会的責任次元に向けて,その方向に強く影響することを明らかにした。本研究は,主題に関する議論に寄与し,実務者と政策立案者にとって有用な洞察を提供する。Copyright 2021 The Author(s) All rights reserved. Translated from English into Japanese by JST.【JST・京大機械翻訳】
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分類 (1件):
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食品工業一般 
引用文献 (66件):
  • Hartmann, M. Corporate social responsibility in the food sector. Eur. Rev. Agric. Econ. 2011, 38, 297-324.
  • Luhmann, H.; Theuvsen, L. Corporate social responsibility in agribusiness: Literature review and future research directions. J. Agric. Environ. Ethic 2016, 29, 673-696.
  • Bowen, H.R. Social Responsibilities of the Businessman; Harper and Row: New York, NY, USA, 1953.
  • Öberseder, M.; Schlegelmilch, B.B.; Gruber, V. “Why don’t consumers care about CSR?”: A qualitative study exploring the role of CSR in consumption decisions. J. Bus. Ethic 2011, 104, 449-460.
  • Costanigro, M.; Deselnicu, O.; McFadden, D.T. Product differentiation via corporate social responsibility: Consumer priorities and the mediating role of food labels. Agric. Hum. Value 2016, 33, 597-609.
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