文献
J-GLOBAL ID:202102250889592949   整理番号:21A1118404

樹木の森を見る:オリーブ油の消費者選択に及ぼす多重ラベリングの影響【JST・京大機械翻訳】

Not Seeing the Forest for the Trees: The Impact of Multiple Labelling on Consumer Choices for Olive Oil
著者 (5件):
資料名:
巻:号:ページ: 186  発行年: 2020年 
JST資料番号: U7187A  ISSN: 2304-8158  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: スイス (CHE)  言語: 英語 (EN)
抄録/ポイント:
抄録/ポイント
文献の概要を数百字程度の日本語でまとめたものです。
部分表示の続きは、JDreamⅢ(有料)でご覧頂けます。
J-GLOBALでは書誌(タイトル、著者名等)登載から半年以上経過後に表示されますが、医療系文献の場合はMyJ-GLOBALでのログインが必要です。
特別な食品が地理的起源または生産方法に関連する特別な特性を持つかどうかは,ヨーロッパの食品政策の中で標準になった。この論文の目的は,これらのラベルの2つが特に消費者食品選択に影響を及ぼすかを調べることであった。EU品質ラベルを示すエクストラバージンオリーブ油(EVOO)の消費者嗜好性を評価し,それらが補体または代替品であるかどうかに焦点を当てた。そうするために,スペイン地域における自己管理調査からのデータによる主要および双方向相互作用効果を推定するために,離散選択実験(DCE)を使用した。結果は,消費者が,原産地(PDO)と有機ラベルの両方の保護設計を正に価値づける一方,PDOに対する評価は,有機ラベルの評価のほぼ2倍であることを示した。さらに,この知見は,大部分の消費者が,両方のラベル代替品を考慮し,一方,小さなグループがそれらを補完することを示唆した。これらの知見は,生産者が認証投資の利益を最大化するための最適ラベリング戦略を同定するのに役立つ。Copyright 2021 The Author(s) All rights reserved. Translated from English into Japanese by JST.【JST・京大機械翻訳】
シソーラス用語:
シソーラス用語/準シソーラス用語
文献のテーマを表すキーワードです。
部分表示の続きはJDreamⅢ(有料)でご覧いただけます。
J-GLOBALでは書誌(タイトル、著者名等)登載から半年以上経過後に表示されますが、医療系文献の場合はMyJ-GLOBALでのログインが必要です。

準シソーラス用語:
シソーラス用語/準シソーラス用語
文献のテーマを表すキーワードです。
部分表示の続きはJDreamⅢ(有料)でご覧いただけます。
J-GLOBALでは書誌(タイトル、著者名等)登載から半年以上経過後に表示されますが、医療系文献の場合はMyJ-GLOBALでのログインが必要です。
, 【Automatic Indexing@JST】
分類 (3件):
分類
JSTが定めた文献の分類名称とコードです
食品一般  ,  食品衛生一般  ,  食品の検査・取締り 
引用文献 (39件):
  • European Union. Regulation (EU) No 1151/2012 of the European Parliament and of the Council of 21 November 2012 on Quality Schemes for Agricultural Products and Foodstuffs. 2012. Available online: http://data.europa.eu/eli/reg/2012/1151/oj (accessed on 4 September 2019). European Union. Regulation (EU) No 2018/848 of the European Parliament and of the Council of 30 May 2018 on Organic Production and Labelling of Organic Products and Repealing Council Regulation (EC) No 834/2007. 2018. Available online: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/848/oj (accessed on 4 September 2019). European Economic Community. Council Regulation (EEC) No 1601/91 of 10 June 1991 Laying down General Rules on the Definition, Description and Presentation of Aromatized Wines, Aromatized Wine-Based Drinks and Aromatized Wine-Product Cocktails. 1991. Available online: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.1991.149.01.0001.01.ENG&toc=OJ:L:1991:149:TOC (accessed on 1 October 2019). European Council. Council Directive 2001/110/EC of 20 December 2001 Relating to Honey. 2001. Available online: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=CELEX%3A32001L0110 (accessed on 1 October 2019). European Council. Regulation (EC) No 509/2006 of 20 March 2006 on Agricultural Products and Foodstuffs as Traditional Specialities Guaranteed. 2006. Available online: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/ALL/?uri=CELEX%3A32006R0509 (accessed on 4 September 2019). European Council. Council Regulation (EC) No 510/2006 of 20 March 2006 on the Protection of Geographical Indications and Designations of Origin for Agricultural Products and Foodstuffs. 2006. Available online: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2006.093.01.0012.01.ENG&toc=OJ:L:2006:093:TOC (accessed on 4 September 2019). European Commission-Agriculture and Rural Development-Agriculture and Food-Designations of Origin (DOOR). 2020. Available online: https://ec.europa.eu/agriculture/quality/door/list.html (accessed on 4 September 2019). Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, (MAPA). Calidad Diferenciada. 2019. Available online: https://www.mapa.gob.es/es/alimentacion/temas/calidad-agroalimentaria/calidad-diferenciada/ (accessed on 10 December 2019).
  • Grunert, K.G.; Aachmann, K. Consumer reactions to the use of EU quality labels on food products: A review of the literature. Food Control 2016, 59, 178-187.
  • Van der Lans, I.A.; van Ittersum, K.; De Cicco, A.; Loseby, M. The role of the region of origin and EU certificates of origin in consumer evaluation of food products. Eur. Rev. Agric. Econ. 2001, 28, 451-477.
  • Erraach, Y.; Sayadi, S.; Gómez, A.C.; Parra-López, C. Consumer-stated preferences towards Protected Designation of Origin (PDO) labels in a traditional olive-oil-producing country: The case of Spain. New Medit 2014, 13, 11-19.
  • Del Giudice, T.; Cavallo, C.; Caracciolo, F.; Cicia, G. What attributes of extra virgin olive oil are really important for consumers: A meta-analysis of consumers’ stated preferences. Agric. Econ. 2015, 3, 20.
もっと見る

前のページに戻る