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J-GLOBAL ID:202102252722903880   整理番号:21A0575991

貫通亀裂を有する一体型航空機翼パネル:応力拡大係数に及ぼす構造パラメータの影響【JST・京大機械翻訳】

Integral Aircraft Wing Panels with Penetration Cracks: The Influence of Structural Parameters on the Stress Intensity Factor
著者 (12件):
資料名:
巻: 10  号: 12  ページ: 4142  発行年: 2020年 
JST資料番号: U7135A  ISSN: 2076-3417  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: スイス (CHE)  言語: 英語 (EN)
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曲げ荷重の下で中央貫通亀裂を有する積分翼パネルの有限要素モデルを確立して,航空機パネルの亀裂伝搬プロセスをシミュレーションした。亀裂長さとパネル構造パラメータの変化する条件下での亀裂伝搬中の亀裂先端の応力拡大係数(SIF)を決定した。亀裂先端SIFに及ぼすパネル構造パラメータと亀裂サイズの影響を得た。有限シミュレーション要素結果の回帰分析を実行して,積分パネルの亀裂先端におけるSIFの回帰モデルを確立して,回帰モデルの決定係数は0.955であった。Copyright 2021 The Author(s) All rights reserved. Translated from English into Japanese by JST.【JST・京大機械翻訳】
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分類 (2件):
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飛しょう体の設計・構造  ,  金属材料 
引用文献 (28件):
  • Munroe, J.; Wilkins, K.; Gruber, M.; Domack, M. Integral Airframe Structures (IAS): Validated Feasibility Study of Integrally Stiffened Metallic Fuselage Panels for Reducing Manufacturing Costs. Available online: https://dl.acm.org/doi/book/10.5555/888417 (accessed on 16 June 2020).
  • Zhang, X.; Boscolo, M.; Figueroa-Gordon, D.; Allegri, G.; Irving, P.E. Fail-Safe Design of Integral Metallic Aircraft Structures Reinforced by Bonded Crack Retarders. Eng. Fract. Mech. 2009, 76, 114-133.
  • Grbović, A.; Sedmak, A.; Kastratović, G.; Petrašinović, D.; Vidanović, N.; Sghayer, A. Effect of laser beam welded reinforcement on integral skin panel fatigue life. Eng. Fail. Anal. 2019, 101, 383-393.
  • Moreira, P.; Castro, P. Fractographic analysis of fatigue crack growth in lightweight integral stiffened panels. Int. J. of Struct. Integr. 2010, 1, 233-258.
  • Arrieta, A.J.; Striz, A.G. Optimal design of aircraft structures with damage tolerance requirements. Struct. Multidiscip. Optim. 2005, 30, 155-163.
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