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J-GLOBAL ID:202102269123285148   整理番号:21A0989349

プラグインハイブリッド電気自動車のための制動モードスイッチ中のトルク協調制御【JST・京大機械翻訳】

Torque Coordination Control during Braking Mode Switch for a Plug-in Hybrid Electric Vehicle
著者 (5件):
資料名:
巻: 10  号: 11  ページ: 1684  発行年: 2017年11月 
JST資料番号: U7016A  ISSN: 1996-1073  CODEN: ENERGA  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: スイス (CHE)  言語: 英語 (EN)
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ハイブリッド車は,通常,いくつかの制動システムを持ち,制動モードスイッチは,制動中の重要な事象である。制動システムの動特性が異なるので,モードスイッチによって引き起こされたトルク変動を調整することは難しい。本研究では,新しいタイプのプラグインハイブリッド車を研究対象として採用し,制動モードスイッチを2タイプに分割した。タイプ1の制御戦略は,クラッチホールドダウンとモーター制動力の変化比率を制御することによって達成した。タイプ2の制御戦略は,異なるモードスイッチ段階の間,目標制動トルクを同時に変化して,能動的協調制御に参加するモータを制御することによって達成される。最後に,トルク協調制御戦略をMATLAB/Simulinkでモデル化して,結果は,提案した制御戦略が制動モードスイッチの間の制動トルク変動と車両衝撃を減らす良い効果を有することを示した。Copyright 2021 The Author(s) All rights reserved. Translated from English into Japanese by JST.【JST・京大機械翻訳】
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分類 (2件):
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電気自動車  ,  システム設計・解析 
引用文献 (16件):
  • Zhao, Z.; He, N.; Zhu, Y.; Yu, Z. Mode Transition Control for Four Wheel Drive Hybrid Electric Car. J. Mech. Eng. 2011, 47, 100-101.
  • Kerem, K. Modeling and Control of a Hybrid-Electric Vehicle for Drivability and Fuel Economy Improvements. Ph.D. Thesis, Ohio State University, Columbus, OH, USA, May 2008.
  • Steven, M. Mechanical and Regenerative Braking Integration for a Hybrid Electric Vehicle. Ph.D. Thesis, University of Waterloo, Waterloo, ON, Canada, August 2008.
  • Zhang, J.; Lu, C.; Li, Y.; He, C. Status quo and prospect of regenerative braking technology in electric cars. Automot. Eng. 2014, 36, 911-917.
  • Zheng, Z. Research of Brake Pedal Stroke Simulator and Braking Smoothness Based on Electric-Wheel Vehicle. Ph.D. Thesis, Jilin University, Changchun, China, June 2013.
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