研究者
J-GLOBAL ID:202201002765116990   更新日: 2024年09月12日

フィーアルディ カリファトゥロー

フィーアルディ カリファトゥロー | Fielardh Khalifatulloh
所属機関・部署:
職名: 研究助教(特任)
研究分野 (2件): 科学教育 ,  科学教育
研究キーワード (3件): 生物教育 ,  理科教育 ,  ESD
論文 (4件):
  • Khalifatulloh Fiel'ardh. Futures Thinking in Middle School Science Textbooks: A Perspective from Japan. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). 2024. 8. 2
  • Hana Rožman, Khalifatulloh Fiel’ardh, Milena Košak Babuder, Karmen Javornik, Hiroki Fujii, Gregor Torkar. Teacher Education for Sustainable Development: Curriculum Analysis of two Study Programmes at The Faculty of Education, University of Ljubljana. Sodobna Pedagogika. 2023. 74. 140. 140
  • Khalifatulloh Fiel'ardh, Hana Rozman, Gregor Torkar, Hiroki Fujii. Sustainable Development Goals in Teacher Education: Comparing Syllabi in a Japanese and a Slovenian University. Frontier. 2023. 2023. 8
  • Khalifatulloh Fiel'ardh Indra Fardhani, Hiroki Fujii. Integrating Perspectives from Education for Sustainable Development to Foster Plant Awareness among Trainee Science Teachers: A Mixed Methods Study. Sustainability. 2023. 15(9). 7395
MISC (5件):
  • Curriculum Development of Japanese Elementary School Science Regarding Biodiversity Conservation Focusing on Alien Species. 2024
  • Forest Fires, Animal Sacrifices, and School Garden: Local Contexts at the Intersection of Sustainability and Implemented Science Curriculum in Indonesia. 2024
  • The Asian Framework of Teacher Education for Climate Action [Dissemination Guide]. 2024
  • The Asian Framework of Teacher Education for Climate Action [Executive Summary]. 2024
  • Fostering Future Thinking using Climate Action Simulation. Okayama University ESD Promotion Centre. (Eds.). Promoting teacher education for climate change education through collaboration between Asian centres of excellence for education for sustainable development (ATECCE) - Project interim report. 2022
講演・口頭発表等 (20件):
  • 小学校第6学年児童における気候変動教育の学習目標の達成度
    (日本理科教育学会 第74回全国大会(滋賀大会) 2024)
  • 海洋酸性化を題材とした中学校理科の授業実践
    (日本理科教育学会第74回全国大会(滋賀大会) 2024)
  • 人と自然とのつながりについての中学生の意識 ーInclusion of Nature in Self に関する調査を通して-
    (日本理科教育学会第74回全国大会(滋賀大会) 2024)
  • Mongolian Teachers' Perspective on Climate Change: Semi-structured Interview of Urban and Rurals Teachers
    (日本理科教育学会第74回全国大会(滋賀大会) 2024)
  • Teaching Invasive Species through Drawing: A Case Study from Japan
    (International Conference of 7th Festival “KO UČIM, GRADIM” (“TO TEACH IS TO BUILD”) 2023)
もっと見る
学歴 (4件):
  • 2021 - 現在 岡山大学 大学院社会文化科学研究科
  • 2015 - 2017 群馬大学 大学院教育学研究科 理科教育学科
  • 2013 - 2015 群馬大学 教育学部 理科教育講座
  • 2009 - 2013 インドネシア教育大学 数学自然科学教育学部 生物教育学科
学位 (1件):
  • 教育学博士 (岡山大学)
経歴 (1件):
  • 2022/04 - 現在 岡山大学 大学院教育学研究科 ESD協働推進室 研究助教(特任)
受賞 (1件):
  • 2022/07 - 優秀発表賞 東アジア理科教育学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る