研究者
J-GLOBAL ID:202201018678330407   更新日: 2024年07月30日

杉本 豊彦

スギモト トヨヒコ | SUGIMOTO Toyohiko
所属機関・部署:
職名: 助教
研究分野 (2件): 商学 ,  観光学
研究キーワード (6件): 消費者行動 ,  ブランドイミテーション ,  リテイリング ,  スポークスキャラクター ,  ツーリズム ,  オーストラリア
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2022 - 2022 Investigating the impact of CSR tactic on consumer outcomes: Comparison between the most effective domestic and international CSR tactics
論文 (4件):
  • Toyohiko, Sugimoto. The effect of spokes-character copycatting on consumers' brand evaluations. (Publication No. 245032) [Doctoral thesis, Queensland University of Technology]. QUT ePrints. 2023
  • Toyohiko, Sugimoto, Hayato Nagai. In search of food in a foreign destination: The dining choice behaviors of young Australian tourists in Japan. Tourism Culture and Communication. 2020. 20. 4. 219-234
  • 秋庭 はるみ, 杉本 豊彦. ICT 学習環境の異なる英語クラスにおける シャ ドーイング導入による聴解力向上効果の比較. 武蔵野大学教養教育リサーチセンター 紀要. 2019. 9. 261-268
  • Toyohiko Sugimoto, Alastair Tombs. Potentiality of spokes-animals. Australian and New Zealand Marketing Academy (ANZMAC) 2017 Annual Conference. 2017. 516-522
MISC (1件):
  • Di Wang, Toyohiko Sugimoto. How retailers’ Corporate Social Responsibility (CSR) tactics influence customers’ perceptions of store image, loyalty, and satisfaction?. ARA Consumer Research Report. 2022. 1-55
講演・口頭発表等 (6件):
  • Investigating defending nature of tourism character icons: Character-tourist relevancy, character reality
    (The 32nd Council for Australian University Tourism and Hospitality Education (CAUTHE) Annual Conference 2022)
  • Exploring antecedent factors for English learning motivation: Comparing Japanese university students with different motivation levels.
    (2017 International Conference on Education and Psychology (ICEAP) 2017)
  • Exploring tourists’ dining choice process at a foreign destination: The case of young Australian tourists in Japan
    (The 23rd Asia Pacific Tourism Association (APTA) Annual Conference 2017)
  • 非営利組織へのスポークスパーソン採用による顧客行動意図の 効果測定とその国際比較: 日本とオーストラリアを対象として
    (第53回消費者行動研究コンファレンス 2016)
  • The effects of a spokesperson towards a customer’s behavioural intentions: The case of an environmental conservation NGO
    (2016 Global Marketing Conference (GMC) at Hong Kong 2016)
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学歴 (4件):
  • 2019 - 2023 Queensland University of Technology School of Advertising, Marketing and Public Relations 博士課程
  • 2014 - 2015 The University of Queensland UQ Business School 修士課程
  • 2007 - 2009 横浜国立大学 大学院 環境情報学府 修士課程
  • 2003 - 2007 明治大学 農学部
学位 (3件):
  • Master of Business in Marketing (The University of Queensland)
  • 修士(環境学) (横浜国立大学)
  • Doctor of Philosophy (Queensland University of Technology)
経歴 (11件):
  • 2024/04 - 現在 中央大学 国際経営学部 助教
  • 2023/04 - 2024/03 桐蔭横浜大学 現代教養学環 特任講師
  • 2022/02 - 2022/06 クイーンズランド工科大学 アカデミックチューター [マーケティングリサーチ]
  • 2022/03 - 2022/05 クイーンズランド工科大学 研究プロジェクトメンバー[主任研究員]
  • 2021/11 - 2022/02 クイーンズランド工科大学 アカデミックチューター [消費者行動学]
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委員歴 (4件):
  • 2024/04 - 現在 中央大学 キャリア教育委員会
  • 2024/04 - 現在 中央大学 国際経営学部 キャリア教育委員会
  • 2024/04 - 現在 中央大学 国際経営学論纂編集委員会
  • 2023/04 - 2024/03 桐蔭横浜大学 桐蔭論叢編集委員会
受賞 (2件):
  • 2018/11 - Queensland University of Technology Australian Government Research Training Program (RTP) Stipend
  • 2015/11 - Google Inc. World Semi-Finalist, 2015 Google Online Marketing Challenge
所属学会 (2件):
Council for Australasian Tourism and Hospitality Education ,  Australia and New Zealand Marketing Academy
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