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J-GLOBAL ID:202202227100331227   整理番号:22A0660840

半波整流自励方式可変界磁リニア同期モータの広範囲高推力運転のための制御法と効率特性評価

Control Method to Achieve Wide-range High Thrust Driving and Efficiency Characteristics Evaluation for Variable Magnetic Flux Linear Synchronous Motor with Half-wave-rectified Self-excitation
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号: TER-22-016-028/LD-22-016-028 交通・電気鉄道研究会/リニアドライブ研究会  ページ: 13-18 (WEB ONLY)  発行年: 2022年01月17日 
JST資料番号: U2358A  資料種別: 会議録 (C)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
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本研究では,半波整流自励による可変界磁リニア同期モータの広範囲の高推力駆動を達成し,効率特性を評価する制御法を示した。第1に,著者らは,新しい弱め界磁制御と最大推力/電圧制御方法を提案した。さらに,リニア同期モータの効率特性を明らかにした。(翻訳著者抄録)
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分類 (1件):
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電動機 
引用文献 (7件):
  • 苅田充二:「(I) 産業用リニアドライブ技術の応用動向」,T. IEE Japan,Vol. 119-D,No. 3,pp.276-278 (1999)
  • T. Hirayama, J. Oyama, T. Higuchi, and T. Abe : “Principle and Basic Characteristics of Linear Synchronous Motor with Half-Wave Rectified Self Excitation”, IEEJ Trans. IA, Vol. 127, No. 2, pp.139-145 (2007)
  • T. Hirayama, T. Higuchi : “Current Control Method to Achieve Wide-Range Power Driving for Linear Synchronous Motor with Half-Wave-Rectified Self-Excitation”, IEEJ Trans. IA, Vol. 131, No. 12, pp.1408-1415 (2011)
  • T. Hirayama, S. Kawabata : “Maximum Thrust per Ampere Control for Linear Synchronous Reluctance Motor with Half-Wave Rectified Self Excitation to Improve Thrust”, 2020 Annual Meeting Record I.E.E. Japan, No. 5-004,p.5 (2020)
  • T. Hirayama, F. Hayashibara, and S. Kawabata : “Current Control and Mover Design Method for Thrust Characteristics Improvement of Linear Synchronous Motor with Half-Wave-Rectified Self-Excitation”, IEEJ Journal of Industry Applications, Vol. 10, No. 6 (2021)
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