文献
J-GLOBAL ID:200902299348795187
整理番号:09A0192144
パーソナルロボットを用いた特別支援教育の新しい学習環境の提案-知的障害と自閉症の児童らを対象とした2年間の国語の授業を通して-
New learning environment for enhancing special needs education using personal robots-What we have found from our two-year experience in a classroom for children with intellectual disability and autism-
著者 (3件):
棟方哲弥
(特別支援教育総合研)
,
藤田善弘
(NEC)
,
西沢俊広
(NEC共通基盤ソフトウェア研)
資料名:
電子情報通信学会技術研究報告
(IEICE Technical Report (Institute of Electronics, Information and Communication Engineers))
巻:
108
号:
406(ET2008 73-92)
ページ:
31-36
発行年:
2009年01月17日
JST資料番号:
S0532B
ISSN:
0913-5685
資料種別:
会議録 (C)
記事区分:
原著論文
発行国:
日本 (JPN)
言語:
日本語 (JA)