文献
J-GLOBAL ID:201002237435178831
整理番号:10A0012786
一次及び二次懸架装置制御による鉄道車両車体の垂直曲げ振動と剛体モード振動の抑圧 シミュレーションと新幹線車両を用いた走行試験の結果
Suppression of vertical bending and rigid-body-mode vibration in railway vehicle car body by primary and secondary suspension control: results of simulations and running tests using Shinkansen vehicle
著者 (5件):
SUGAHARA Y
(Railway Technical Res. Inst., Tokyo, JPN)
,
KAZATO A
(Railway Technical Res. Inst., Tokyo, JPN)
,
KOGANEI R
(Railway Technical Res. Inst., Tokyo, JPN)
,
SAMPEI M
(Tokyo Inst. Technol., Tokyo, JPN)
,
NAKAURA S
(Tokyo Inst. Technol., Tokyo, JPN)
資料名:
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part F. Journal of Rail and Rapid Transit
(Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part F. Journal of Rail and Rapid Transit)
巻:
223
号:
6
ページ:
517-531
発行年:
2009年11月
JST資料番号:
T0790A
ISSN:
0954-4097
資料種別:
逐次刊行物 (A)
記事区分:
原著論文
発行国:
イギリス (GBR)
言語:
英語 (EN)