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J-GLOBAL ID:200901000032197319
Update date: Aug. 30, 2022
Mineishi Midori
ミネイシ ミドリ | Mineishi Midori
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Homepage URL (1):
http://www.hirokoku-u.ac.jp/
Research field (4):
Primary/secondary education and curricula
, Educational psychology
, Social psychology
, Foreign language education
Research keywords (6):
教育心理学
, 応用言語学
, 英語教育
, Educational Psychology
, Applied Linguistics
, English Education
Research theme for competitive and other funds (16):
- 2010 - 2015 成人日本人英語学習者の自律、自己省察、学習ストラテジー使用、協働学習についての考察
- 2010 - 2015 日本人成人英語教育
- 1998 - 2011 日本人英語学習者の英語能力向上
- 1998 - 2011 Lerner autonomy and English education
- 2003 - アジアの学生の自律的学習についての考察:英語教育に焦点を当てて
- 2003 - Autonmy and Asian EFL Students
- 2000 - 2002 教育心理学の知見に基づく英語教授法研究とタスク開発について
- 2000 - 2002 Tasks for EFL Classrooms : Instructional Implications and Applications of Theories of Educational Psychology
- 1998 - 2002 英語教育における教授ツールとしてのポートフォリオ:自律・内省的学習及び読み書き能力の熟達化を目指して
- 1998 - 2002 Student-Developed Portfolios as an Instructional Tool for EFL Classrooms : Toward Autonomy, Reflective Learning and Literacy Development
- 2002 - 英語リテラシーの熟達化に関する考察
- 2002 - Expertness in EFL Literacy
- 1998 - 2000 日本人英語学習者の読みにおいて理解度のモニターが果たす役割の再考および調査
- 1998 - 2000 The Role of Comprehension Monitoring Revisited : A Study on Japanese EFL Readers' Problem-Solving Processes
- 成人日本人英語教育
- 日本人成人英語学習者の自律・動機づけ・学習ストラテジーについて
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MISC (69):
-
日本人EFL学習者の自律とEAPリテラシー育成. TESOL 2004:ロングビーチ. 2004
-
Japanese EFL Learners' Autonomy and EAP Literacy Development. TESOL 2004: Long Beach. 2004
-
EFL Learner Autonomy and Portfolio Development. Open University, U.K. 2003
-
Autonomy and EFL Literacy: Implications from Portfolio Studies. University of Melborne, Australia. 2003
-
学習者の自立とEFLリテラシー、ポートフォリオ調査からの示唆 (英語で発表). メルボルン大学、オーストラリア. 2003
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Books (5):
-
実践英語コミュニケーションの技法
英宝社 2002
-
大学英語教育における教授ツールとしてのポートフォリオに関する研究
渓水社 2002
-
Functional English for Communication
Eiho-sha 2002
-
A Study on the Student-Developed Portfolios as an Instructional Tool for University EFL Classrooms
Kensui-sha 2002
-
英語の使用場面と動きを重視した言語活動(共著)
教育出版株式会社 2000
Works (52):
-
学習ストラテジーに関する研究
2002 -
-
Research on Language Learning Strategies
2002 -
-
EFL学習者のためのタスク開発:心理学と教育学研究からの教授への示唆と応用
1999 -
-
Tasks for EFL Classrooms : Instructional Implications and Applications of Theories of Psychology and Educational Research.
1999 -
-
英会話技術向上のための研究
1997 -
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Education (4):
- - 1998 Hiroshima University
- - 1998 Hiroshima University Graduate School, Division of Education Education
- - 1981 Ochanomizu University Faculty of Letters and Education
- - 1981 Ochanomizu University Faculty of Letters and Education Philosophy
Professional career (4):
- Master of Education (Hiroshima University)
- Master of Education (Temple University Japan (The United States))
- Ph.D (Hiroshima University)
- Bachelor of arts (Ochanomizu University)
Work history (3):
- 2002 - - 広島国際大学医療福祉学部 助教授
- 2002 - - Associate Professor, Faculty of Health and
- Welfare
Committee career (3):
- 2004 - 大学英語教育学会(JACET) 紀要編集委員
- 2001 - 日本言語テスト学会(JLTA) 新事業運営委員
- 2001 - 全国英語教育学会(中国地区英語教育学会) 全国英語教育学会広島研究大会実行委員
Awards (1):
- 1997 - ELEC賞(財団法人英語教育協議会)
Association Membership(s) (11):
TESOL
, 日本教科教育学会
, 中国四国教育学会
, 日本比較文化学会
, 広島大学教科教育学会
, 日本言語テスト学会(JLTA)
, 広島大学英語教育学会
, 大学英語教育学会(JACET)
, 外国語教育メディア学会(LET)
, 全国英語教育学会(中国地区英語教育学会)
, TESOL
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