Rchr
J-GLOBAL ID:200901000037153395   Update date: Oct. 22, 2007

Katoh Souichi

カトウ ソウイチ | Katoh Souichi
Affiliation and department:
Job title: Instructor
Homepage URL  (1): http://www.musashi.jp/~katoso1/
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): 教育課程論 ,  curriculum art
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 学習指導要領の有効性の検討
  • 発達構造と教育課程構造の関係
  • 教育課程に対する社会的必要性
  • デューイ教育学の体系と方法に関する研究
  • Study on the efficiency of Course of Study
Show all
MISC (6):
  • ヒューマン・ナチュラリズムの系譜における発達論の意義 -カント『プロレゴメナ』の発達論的解釈-. 関西教育学会紀要. 1998. 22. 56-60
  • デューイにおける発生的方法について -分析を前提とした開かれた発生的方法-. 日本デューイ学会紀要. 1998. 39. 55-60
  • The significance of a developmental theory on the line of Human Naturalism : A developmental interpretation of Kant's "Polegomena(1753)". Annual Report of Kansai Kyoiku Gakkai. 1998. 22. 56-60
  • On Dewey's "Genetic Method" -The open genetic method based on the analytical method-. Bulletin of John Dewey Society of Japan. 1998. 39. 55-60
  • デューイ『民主主義と教育』の体系と方法 -≪現実≫の分析に基づく≪体系≫-. 京都大学教育学部紀要. 1996. 42. 144-153
more...
Works (4):
  • 高校の教育課程・入試選抜方法の多様化と大学のカリキュラム開発
    1998 - 1999
  • The diversity of high-school curriculum and the curriculum-development and entrance examination of universities
    1998 - 1999
  • 総合学習における教育評価の問題
    1997 - 1999
  • The problem of the evaluation on comprehensive learnings
    1997 - 1999
Education (4):
  • - 1997 Kyoto University
  • - 1997 Kyoto University
  • - 1989 Kyoto University of Education Educational Science
  • - 1989 Kyoto University of Education
Professional career (1):
  • Master of Pedagogy (Kyoto University of Education)
Work history (8):
  • 2007 - - 武蔵大学 准教授
  • 2005 - 2006 Musashi University
  • 1999 - 2004 Tokyo University of Science
  • 1998 - 1999 Graduate School of Education, Kyoto University,
  • 1997 - 1999 Kyoto University, Research Assistant
Show all
Committee career (1):
  • 1998 - 教育目標評価学会 事務局幹事
Association Membership(s) (3):
教育目標評価学会 ,  日本デューイ学会 ,  日本教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page