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J-GLOBAL ID:200901000253037030   Update date: Sep. 27, 2022

Muta Etsuko

ムタ エツコ | Muta Etsuko
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (2): educational psyshology, learning disabilities, developmental disorder, inclusive education, special needs education ,  Educational Psychology
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2013 - 2015 日本の教師におけるインクルーシブ教育への態度-フィンランドとの比較
  • 2001 - 2003 理解語い検査の作成
  • 1996 - 1998 通常学級教師によるLD児の評価についての日米比較
  • 学習障害の診断・指導に関する研究
  • Development of Picture Vocabulary Test
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Papers (34):
  • Japanese teachers' attitudes towards inclusive education : Results by Moberg Attitude Scale and some relevant factors. 2016. 51. 51. 53-66
  • 牟田 悦子. フィンランドの幼児教育と就学前教育. 成蹊大学教職課程年報. 2015. 24
  • 牟田 悦子. フィンランドのいじめ防止プログラム-KiVa-. 成蹊大学教職課程年報. 2013. 22
  • 牟田 悦子. インクルーシブ教育と新しい福祉社会. 成蹊大学教職課程年報. 2012. 21
  • Anybody needs some support here ? : children with special and individual needs in regular classes in Finland. LD研究. 2011. 20. 1. 13-18
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MISC (32):
Books (39):
  • 人文学の沃野(成蹊大学人文叢書13)
    風間書房 2017
  • 特別支援教育の 展開とADHD児の支援
    久美出版 2011
  • 臨床心理学とは何だろうか
    新曜社 2011
  • 教育心理学エッセンシャルズ
    ナカニシヤ出版 2010
  • 現代の教育危機と総合人間学
    学文社 2009
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Lectures and oral presentations  (12):
  • The transition of reported number of students with ADHD in higher education in Japan from 2005 to 2013
    (The 5th World Congress on ADHD, Glasgow 2015)
  • 現代社会における学校臨床の現状と対応 : 最近の研究成果と実践にもとづき
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2002)
  • 知能検査の新しい活用
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2001)
  • LD児地域サポートの一環としての小集団指導-その目的,内容,効果について-(口頭発表)
    (第75回日本小児精神神経学会 1996)
  • 1108 自閉的傾向をもつ発達障害児へのポーテージ・プログラムの適用について : 事例研究(自閉症他,障害1,口頭発表)
    (日本教育心理学会総会発表論文集 1987)
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Works (2):
  • Development of the Receptive Vocabulary Test for children with LD
    1999 -
  • Teachers' skill Ratings of children with Lemming Disabilities : A Comparison of the United States and Japan
    1996 - 1998
Education (5):
  • 1974 - 1978 The University of Tokyo Graduate School of Education doctoral course Educational Psychology
  • - 1978 The University of Tokyo Graduate School, Division of Education
  • 1972 - 1974 The University of Tokyo Graduate School of Education master course Educational Psychology
  • 1968 - 1972 Tokyo Woman's Christian University Faculty of Arts and Sciences Psychology
  • - 1972 Tokyo Woman's Christian University Faculty of Liberal Arts and Science (Humanities)
Professional career (1):
  • (BLANK) (The University of Tokyo)
Work history (7):
  • 1998/04 - 現在 Seikei University Faculty of Humanities professor
  • 1995/04 - 1998/03 Seikei University Faculty of Humanities associate professor
  • 1991/11 - 1995/03 横浜市養護教育総合センター 心理判定員
  • 1991 - 1995 Psychologist, Center of Special Education in Yokohama City
  • 1985/04 - 1991/10 旭出学園教育研究所 研究員
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Committee career (5):
  • 2009 - 現在 日本特別支援教育士資格認定協会 監事
  • 2009 - 現在 日本LD学会 監事
  • - 現在 日本発達障害ネットワーク(JDDNet) 監事
  • 1992 - 2008 日本LD学会 常任理事,常任編集委員,編集委員長
  • 1997 - 2000 日本教育心理学会 常任編集委員,研究委員
Association Membership(s) (5):
JAPAN SOCIETY FOR HIGHER BRAIN DYSFUNCTION ,  JAPANESE SOCIETY OF PEDIATRIC PSYCHIATRY AND NEUROLOGY ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  JAPAN ACADEMY OF LEARNING DISABILITIES
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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