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J-GLOBAL ID:200901000364648136   Update date: Oct. 23, 2024

Kurita Kayoko

クリタ カヨコ | Kurita Kayoko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
Homepage URL  (1): http://www.he.u-tokyo.ac.jp/home/staff/kayoko-kurita/
Research field  (4): Tertiary education ,  Educational technology ,  Educational psychology ,  Educational technology
Research keywords  (8): Higher Education ,  Teaching Portfolio ,  Quality Assurance of Professors in Higher Education ,  University Evaluation ,  Professional Development ,  Statistics in Education and Psyhology ,  Faculty Development ,  Accreditation
Research theme for competitive and other funds  (19):
  • 2023 - 2026 Elucidation of learner's information reception mechanism and optimization of information conveyance method in the diversification of class style
  • 2022 - 2026 学生アスリートのためのデュアルキャリア形成支援と支援者支援のためのプログラム開発
  • 2023 - 2026 Support for Effective Introduction and Utilization Methods of Teaching Portfolios and Their Derivatives
  • 2021 - 2024 Measuring the Effectiveness of a School-Level Evaluation Framework for SDG4.7
  • 2018 - 2022 Development of Teaching Statement for Effective Reflection and Performance Evaluation
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Papers (54):
  • Masako Hamatani, Yumi Hirahara, Eri Onuma, Hanako Numata, Maiko Noguchi-Watanabe, Kazue Hishida, Yuko Okamoto, Shiho Takemori, Tomoko Arahata, Kayoko Kurita, et al. A Randomized Controlled Trial of the Effectiveness of the Program of End-Of-Life Care for Home Visiting Nurses Training (PENUT). Journal of Japan Academy of Nursing Science. 2024. 44. 218-227
  • Gilberto Mejía Salazar, Kayoko Kurita. EL método poster tour como apoyo en el aprendizaje en el nivel superior. Ciencia Latina Revista Científica Multidisciplinar. 2023
  • Satori Hachisuka, Kayoko Kurita, Shin'ichi Warisawa. On the Possibility of Emotion Recognition While Question-Answering Utterances by Voice Analysis for Junior High School Students. Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE. 2023
  • Hayato Sezaki, Yanran Lei, Yushan Xu, Satori Hachisuka, Shin'ichi Warisawa, Kayoko Kurita. Online Technology-Based Microteaching in Teacher Education: A Systematic Literature Review. Procedia Computer Science. 2023. 225. 2487-2496
  • Zhenming Zuo, Kayoko Kurita, Satori Hachisuka, Shin'Ichi Warisawa. The Eye Gaze Feature during Face-To-Face Discussion between Two People. 2023 IEEE International Conference on Teaching, Assessment and Learning for Engineering, TALE 2023 - Conference Proceedings. 2023
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MISC (50):
  • 萩原 悟一, 栗田 佳代子, 大賀 博文, 蜂須賀 知理, 割澤 伸一, 秋山 大輔. 大学スポーツ指導者のデュアルキャリア支援に関する研究 : 全国大会出場レベル以上の運動部活動を事例として-Dual Career Support for Collegiate Athletic Coaches : Case Studies of Athletic Clubs at the National Championship Level. 大学教育学会誌 = Journal of Japan Association for College and University Education / 「大学教育学会誌」編集委員会 編. 2023. 45. 1. 136-146
  • 栗田佳代子. コロナ禍におけるオンライン授業の実態を知るための4冊. IDE現代の高等教育(書評). 2022. No.643. 8-9月号
  • INOHARA Takuro, HACHISUKA Satori, KURITA Kayoko, WARISAWA Shin’ichi. Analysis of Sound Information for Support ing Arm Motion Learning in Writing Sweeping Stroke. The Japanese Journal of Ergonomics. 2022. 58. Supplement. 1E1-01-1E1-01
  • CUI Zheng, HACHISUKA Satori, KURITA Kayoko, WARISAWA Shin’ichi. Investigation of Affecting the Rate of Memorization by the Degree of Familiarity with Virtual Spaces. The Japanese Journal of Ergonomics. 2022. 58. Supplement. 1E1-04-1E1-04
  • HACHISUKA Satori, KURITA Kayoko, WARISAWA Shin’ichi. The relationship between reaction behavior and comprehension level during on-demand learning in junior high school students. The Japanese Journal of Ergonomics. 2022. 58. Supplement. 1E1-03-1E1-03
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Books (21):
  • 東京大学のアクティブラーニング : 教室・オンラインでの授業実施と支援
    東京大学出版会 2021 ISBN:9784130530934
  • ティーチング・ポートフォリオ・チャート作成講座 : リフレクションを可視化する
    医学書院 2021 ISBN:9784260044776
  • 授業改善
    玉川大学出版部 2021 ISBN:9784472405365
  • 学びを促す授業設計 : クラスデザインの作法と事例
    河合出版 2021 ISBN:9784777223671
  • 大学が「知」のリーダーたるための成果重視マネジメント
    ぎょうせい 2020 ISBN:9784324801055
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Lectures and oral presentations  (95):
  • 教育という場づくりのアップデートはできていますか
    (第50回日本救急医学会 2022)
  • 「音響特徴量が運筆の印象形成に与える影響の評価」
    (日本教育工学会 2022年秋季全国大会(第41回)講演論文集,pp.21-22 2022)
  • 「認知負荷の影響を低減したバーチャル空間への馴染み度合いと「記憶の宮殿」における記憶定着率の関連性検討」
    (日本教育工学会 2022年秋季全国大会(第41回)講演論文集,pp.29-30 2022)
  • 「プレFD における模擬授業の位置づけと特徴」
    (日本教育工学会 2022年秋季全国大会(第41回)講演論文集,pp.69-70 2022)
  • 「同一授業内容における教師アバターに対する印象評価の比較」
    (日本教育工学会 2022年秋季全国大会(第41回)講演論文集,pp.59-60 2022)
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Education (4):
  • 1995 - 2000 The University of Tokyo Graduate School of Education Doctoral Course
  • 1993 - 1995 The University of Tokyo Graduate School of Education Master Course
  • 1991 - 1993 The University of Tokyo Education Educational Psychology
  • 1989 - 1992 The University of Tokyo Liberal arts
Professional career (1):
  • Ph.D. (The University of Tokyo)
Work history (16):
  • 2021/04 - 現在 The University of Tokyo Graduate School of Frontier Sciences Project Professor
  • 2021/04 - 現在 The University of Tokyo Center for Research and Development in Higher Education Professor
  • 2021/04 - 2024/06 The University of Tokyo Graduate School of Education Professor
  • 2022/04 - 2023/03 The University of Tokyo Assistant to the President
  • 2020/09 - 2021/03 The University of Tokyo Graduate School of Frontier Sciences Project Professor
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Committee career (17):
  • 2023/06 - 現在 大学教育学会 理事
  • 2022/06 - 現在 公益社団法人日本語教育学会 文化庁令和4年度「日本語教育人材の研修プログラム普及事業」(事業区分:7日本語教師【中堅】に対する研修)事業評価委員会委員
  • 2022/06 - 現在 一般社団法人専門職大学基準協会 短期大学評価委員会 委員
  • 2022/04 - 現在 一般財団法人活育教育財団 評議員
  • 2022/04 - 現在 大学改革支援・学位授与機構高等専門学校機関別認証評価委員会 委員
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Awards (3):
  • 2023/10 - Japan Academy of Nursing Science Best oral presentation award
  • 2021/03 - 日本高等教育開発協会 日本高等教育開発協会賞2020年度
  • 2021/03 - 東京大学 オンライン授業・ハイブリッド授業のグッドプラクティス
Association Membership(s) (5):
Professional and Organizational Development Network in Higher Education ,  THE BEHAVIORMETRIC SOCIETY OF JAPAN ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  LIBERAL AND GENERAL EDUCAITION SOCIETY OF JAPAN
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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