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J-GLOBAL ID:200901001090425158   Update date: Oct. 01, 2024

OOKAWA Michiyo

OOKAWA Michiyo
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (2): パフォーマンス・スタディーズ ,  スピーチ・コミュニケーション
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2002 - 2004 遠隔合同授業による英語コミュニケーション能力の育成
  • 1996 - 1997 大学におけるパフォーマンス教育の総合的カリキュラムの開発研究
  • 1996 - 1996 米国大学におけるパフォーマンス教育の現状と課題
Papers (4):
  • Michiyo Okawa. Theories and Praxis of Performance Studies: By Means of Autoethnography. The JASEC Bulletin. 2024. 33. 1
  • Gregory Strong, Joseph Dias, Michiyo Okawa/ Miki Tanaka. At Play: Drama for Language Education. PanSIG Journal 2023. 2024. 2023. 254-262
  • Keizo Asano, Michiyo Okawa. Scripting that Facilitates Reading Comprehension and Reading Aloud. The JACET 56th International Convention Book. 2017. 78
  • Michiyo Okawa. Reflective Teaching Practice on A Speech Communication Course: Integrating Public Speaking and Debate. 2017. 58. 61-85
Books (2):
  • 「第8章 社会変革を目指すパフォーマンスの意義と展開」「第9章 フェスティバルで発表された創作台本」
    文教大学出版事業部 2013
  • 「はしがき」,「第11章 パフォーマンス教育の意義と展開」
    三修社 2002
Education (1):
  • 1990 - 1992 Southern Illinois University at Carbondale College of Communication and Fine Arts Department of Speecg Communication
Professional career (1):
  • M.A.(スピーチ・コミュニケーション専修) (南イリノイ大学カーボンデール校)
Awards (1):
  • 大学英語教育学会(JACET) 大学英語教育学会JACET実践賞 『オーラル・コミュニケーションの理論と実践』(三修社)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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