Rchr
J-GLOBAL ID:200901001536560151   Update date: Feb. 01, 2024

JUNZO ISHII

JUNZO ISHII
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (2): マーケティング 流通 商業 消費者行動 ,  marketing
Research theme for competitive and other funds  (15):
  • 2018 - 2021 Effect of Regional Industrial Structure on Interest Adjustment in DMO: Comparative case study between US cities
  • 2012 - 2015 A theoretical study of business ecosystems in tourism
  • 2010 - 2014 A Theoretical and Empirical Study of Innovations in the current commercial business and the new currency
  • 2009 - 2012 Value cocreation in Market orientated organizations : building relationship management
  • 2010 - 2011 toward a reinterpretation of marketing theory : studies of NPO and a concept of relationship
Show all
Papers (29):
  • 石井 淳藏. 日本マーケティング学会設立にあたって マーケティングの精神. マーケティングジャーナル. 2013. 33. 1. 6-9
  • Marketing management of emerging values. Hitotsubashi business review. 2010. 57. 4. 20-32
  • 石井 淳蔵. 価値の創発と創造的適応. マ-ケティングジャ-ナル. 2010. 29. 4. 2-4
  • Shopping streets composed of family and person network: studying on the case of the MOGA Shopping Street in Taipei. Journal of Marketing & Distribution. 2008. 10. 3. 51-69
  • 「小売業における家族従業の分析枠組み」. 『国民経済雑誌』. 2005. 未記入
more...
MISC (118):
more...
Books (54):
  • 1からのマーケティング
    碩学舎,中央経済グループパブリッシング (発売) 2020 ISBN:9784502327711
  • 中内功 : 理想に燃えた流通革命の先導者
    PHP研究所 2017 ISBN:9784569834269
  • 1からのマーケティング・デザイン = The 1st step of marketing design
    碩学舎,中央経済グループパブリッシング (発売) 2016 ISBN:9784502200212
  • エグゼクティブCHOの挑戦 : 「絶対的価値」を追求する戦略人事の最前線
    日経BP社,日経BPマーケティング (発売) 2016 ISBN:9784822251475
  • 明日は、ビジョンで拓かれる : 長期経営計画とマーケティング
    碩学舎,中央経済社 (発売) 2015 ISBN:9784502138317
more...
Professional career (2):
  • 商学修士(神戸大学)
  • 商学博士(神戸大学)
Association Membership(s) (3):
広告学会 ,  組織学会 ,  商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page