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J-GLOBAL ID:200901001799680852   Update date: Jul. 24, 2024

Takuya Satomura

サトムラ タクヤ | Takuya Satomura
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.fbc.keio.ac.jp/~satomura/
Research field  (2): Commerce ,  Commerce
Research keywords  (5): Choice Modeling ,  Marketing Research ,  Marketing Science ,  Quantitative Marketing ,  marketing
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2022 - 2026 限定合理的な消費者の選択行動モデルに関する研究
  • 2017 - 2021 消費者行動理論を考慮した消費者の動的選択行動に関する研究
  • 2014 - 2018 Research on Consumer Dynamic Decision Making in Choice Process
Papers (39):
  • HSATOMURA TAKUYA, HR. COVID-19と消費者のオンライン購買行動-販売時系列データへの動的因子分析の適用-. Communications of Operations Research of Japan. 2024. 69. 2. 61-71
  • 里村卓也. 消費者の選択行動モデルにおける最近の展開. 三田商学研究. 2023. 66. 3. 133-143
  • 里村卓也. メディア選択データを利用した同時セグメンテーション ~無限関係モデルによる特徴的な視聴行動の抽出~. ソシオネットワーク戦略ディスカッションペーパーシリーズ. 2023. 107. 1-18
  • HSATOMURA TAKUYA, HR. 多変量ロジットモデルを利用した デジタルコンテンツ配信サービスの市場構造分析 -電子コミックサービス市場への適用-. Communications of Operations Research of Japan. 2022. 67. 2. 81-88
  • Miyuri Shirai, Takuya Satomura. Unit pricing for multiple product sizes: identifying moderators and mediators of consumer evaluations. European Journal of Marketing. 2021. ahead-of-print. 5. 1539-1566
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MISC (1):
  • 里村卓也. 視線研究とアテンション・ベースト・マーケティング. 流通情報. 2023. 55. 4
Books (6):
  • Marketing Models with R 2nd ed.
    Kyorisu Shuppan 2015
  • Brand Evaluation Methods: Marketing Approach
    Asakura Shoten 2014 ISBN:9784254295054
  • Marketing Analysis with R
    Kyorisu Shuppan 2014 ISBN:9784320123663
  • Marketing Models with R
    Kyorisu Shuppan 2010
  • Fundamental Research on Consumer Interactions with WOM and eWOM
    Keio University Press 2009
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Lectures and oral presentations  (100):
  • 目は心の窓:マーケティング分野での注意と意思決定についての研究
    (組織学会 2023年度年次大会 2023)
  • 新型コロナウィルス感染拡大が消費者のECサイトでの購買に及ぼした影響の時系列分析
    (第67回消費者行動研究コンファレンス 2023)
  • 新型コロナウィルス感染拡大が消費者のECサイトでの購買に及ぼした影響の時系列分析
    (日本マーケティングサイエンス学会第113回研究大会 2023)
  • 新型コロナウィルス感染拡大が消費者のオンライン購買へ与えた影響の時系列分析
    (ワークショップ 消費者行動 2023)
  • メディア接触データを利用した消費者セグメンテーション
    (日本マーケティングサイエンス学会第112回研究大会 2022)
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Works (1):
  • マーケティング・サイエンス入門
    HSATOMURA TAKUYA, HR 2006 - 2006
Education (4):
  • 2000 - 2000 Tokyo Institute of Technology Graduate School of Decision Science and Technology Dept.of | Industrial Engineering and Management
  • 2000 - Tokyo Institute of Technology Graduate School of Decision Science and Technology Dept.of | Industrial Engineering and Management
  • 1997 - 1997 University of Tsukuba Graduate School of System Management System Management
  • 1991 - 1991 The University of Tokyo Faculty of Science
Professional career (2):
  • Master of Business Administration (University of Tsukuba)
  • PhD (Osaka University)
Work history (17):
  • 2010/04 - 現在 Professor, Faculty of Business and Commerce, Keio University
  • 2018/04 - 2023/03 関西大学ソシオネットワーク戦略研究機構 研究員
  • 2019/10 - 2021/09 慶應義塾大学 商学部 学部長補佐
  • 2014/07/01 - 2019/03/31 関西大学データサイエンス研究センター 研究員
  • 2014/07 - 2019/03 関西大学データサイエンス研究センター 研究員
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Committee career (18):
  • 2015/06 - 現在 日本マーケティングサイエンス学会 理事
  • 2010/04/01 - 現在 日本マーケティングサイエンス学会 編集委員
  • 2024/04 - 2025/03 日本消費者行動研究学会 副会長(前会長)
  • 2023/04 - 2024/03 日本消費者行動研究学会 会長
  • 2022/04 - 2024/03 Japan Institute of Marketing Science Editor-in-Chief
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Awards (4):
  • 2007/11/09 - 吉田秀雄記念事業財団 Yoshida Hideo Memorial Prize for Best Aided Research(2nd place without first place) Impact of WOM and eWOM on Consumer Decision Making and Market Response
  • 2007/11 - 吉田秀雄記念事業財団 Yoshida Hideo Memorial Prize for Best Aided Research(2nd place without first place) Impact of WOM and eWOM on Consumer Decision Making and Market Response
  • 1997/06 - 日本マーケティングサイエンス学会学生(現:若手)論文研究奨励賞 受容価格域を考慮したブランド選択モデル
  • 1997/06 - 日本マーケティングサイエンス学会学生(現:若手)論文研究奨励賞 受容価格域を考慮したブランド選択モデル
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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