Rchr
J-GLOBAL ID:200901002315993564   Update date: Sep. 14, 2022

Gondo Keiko

ゴンドウ ケイコ | Gondo Keiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Social psychology
Research keywords  (6): バイリンガル ,  言語コミュニケーションの発達と障害 ,  発達心理学 ,  Early Childhood Education for Handicapped Children ,  Educatinal Psychology ,  Developmental Psychology
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2009 - 2010 バイリンガル発達障害児の言語コミュニケーションの発達
  • 2009 - 2010 Bilingual Developmental Disorders
  • 保育室内コミュニケーション
  • Voice Characteristics of caretakers in group situations and self regulation of young children
  • Development of Language and Communication (]G3294[) infants and taddlers
MISC (22):
more...
Books (6):
  • “Inclusion, Care, and Education for Children with Special Needs in Japan”, New,R.S. and Cochran,M.(Eds.) Early Childhood Education Vol.4 The countries -An International Encyclopedia-, pp.11187-1190.
    Praeger Publishers. 2007
  • 「多文化共生社会における保育者の役割」、「障害とその支援」、春原由紀(編)『精神保健』pp. 37-43、pp.147-164 .
    樹村房 2005
  • 「第10章 多文化共生社会におけるINREALアプローチ」 大井学・大井佳子(編)『子どもと話す-心が出会うINREALの会話支援』,170-189,
    ナカニシヤ出版. 2004
  • 「第7章 言葉の発達」「第20章 発達障害とその支援」 福屋武人(編)『幼児・児童期の教育心理学』pp.53-60, pp.159-166.
    学術図書出版社. 2003
  • 「発達に障害をもつ子どもとのかかわり」小林芳郎(監修)『子どもと保育の心理学』pp.194-197.
    保育出版社 2003
more...
Education (6):
  • - 1997 International Christian University
  • - 1997 International Christian University Graduate School, Division of Education
  • - 1986 コロラド大学(University of Colorado) コミュニケーション障害・言語科学科 (Communication Disorders&Speech Science) コミュニケーション障害学
  • - 1986 University of Colorado Communication Disorders & Speech Science Communication Disorders
  • - 1978 University of Teacher Education Fukuoka Faculty of Education
Show all
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • Master of Arts
Association Membership(s) (6):
日本コミュニケーション障害学会 ,  日本音声言語医学会 ,  日本保育学会 ,  日本特殊教育学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本発達心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page