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J-GLOBAL ID:200901002805060108
Update date: Dec. 05, 2024
Hiroko Oe
オオエ ヒロコ | Hiroko Oe
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Homepage URL (2):
http://kaken.nii.ac.jp/ja/r/70456333
,
https://staffprofiles.bournemouth.ac.uk/display/hoe
Research field (2):
Library/information science, humanistic/social informatics
, Social welfare
Research keywords (7):
Environmental behaviour
, Global innovation management
, SME management
, Entrepreneurial orientation
, Communicating sustainability
, Sustainable Marketing
, コミュニケーション
Research theme for competitive and other funds (10):
- 2022 - 2023 Well-being in the communities in the aging era: Playable city and gamification in the urban settings
- 2022 - 2023 Digitisation and transmission of Japanese culture and lifestyle: proposals and discussions on audience interaction and information dissemination in metaverse spaces
- 2021 - 2022 Envisioning of liquid consumption of digitalised arts: Innovation, creativeness, and transformation of museums
- 2012 - 2013 異文化コミュ二ティにおける紐帯と協働型福祉モデル研究ー気づきの伝播と協調に向けて
- 2009 - 2011 A Study of Children Nurturing Cases Based on the Cross-Culture in the Era of Aging Population and Low Birthrate.
- 2009 - 2011 A STUDY ON PARTICIPATORY APPROACH TO ASSET MANAGEMENT OF URBAN RIVER BASIN
- 2008 - 2010 The investigation of the role of "looking at keitai (mobile phone) displays" as non-verbal communication
- 2008 - 2008 CSR要素を巡る企業と消費者のコミュニケーションに関する実証的分析 -企業側の期待と消費者評価の位相と媒体選別の実態に着目して
- 2008 - 2008 企業におけるICT投資効果と組織資本との関係性に関する実証的研究-ICTベースの人材育成政策とソーシャルキャピタル要素に着目して-
- 2007 - コミュニティ関連教育プログラムの開発 地域・自然資産の可視化と創造的学びの機会創設 地域経営・コミュニティガバナンス 社会マーケティング ソーシャルキャピタル論
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Papers (79):
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Musashi Max Oe Weeks, Hiroko Oe. RHYTHMIC DIALOGUES ACROSS CULTURES: A COMPARATIVE ANALYSIS OF MA IN JAPANESE TRADITIONAL DANCE AND Contratiempo IN FLAMENCO. International Journal of Business Management and Economic Review. 2024. 7. 6. 99-115
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Hiroko Oe, Yasuyuki Yamaoka, Yan Liang. Luxury values and the perceptions of Japanese female shoppers: An evaluation based on the social cognitive theory perspective. Journal of Business and Retail Management Research. 2024. 19. 01. 1-11
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Hiroko Oe, Yasuyuki Yamaoka. The Role of Citizen Feedback in Shaping Social Policies: Enhancing Administrative Processes and Information Transparency for Inclusive Governance. SocioEconomic Challenges. 2024. 8. 3. 16-28
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Hiroko Oe, Xiaorui Zhu, Kai Weeks. Exploring Leadership and Other Influential Dimensions When Assessing Online Learning Modules Within Higher Education Institutions: Insights From Flow Theory and Two-Factor Principles. Business Ethics and Leadership. 2024. 8. 2. 20-34
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Takuji Takemoto, Shutaro Ishihara, Azusa Suzuki, Koshiro Tatewaki, Takumu Sukeda, Ryota Yamada, Yasuyuki Yamaoka, Hiroko Oe. The Importance of a Comprehensive Disaster Preparedness Strategy Focused on the Interplay of Individual and Community Elements: An Exploratory Study. SocioEconomic Challenges. 2024. 8. 2. 234-264
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MISC (52):
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田中, 絵麻, 大江, 宏子. デジタルアーカイブ・ポータルの構築・運営・展開の日米欧比較 -利活用における「ジャパンサーチ」の特徴と展望-. 明治大学国際日本学研究. 2022. 14. 1. 145-171
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大江 宏子. Entrepreneurship, Leadership and Communication. MLB2013. 2013. 1
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大江 宏子. 経営学分野における"情報"とコミュニケーション-学際的分野への社会情報から橋渡し. 日本社会情報学会社会情報学研究採録決定、2012年5月刊行. 2012. 第16巻第2号(予定)(掲載確定)
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大江 宏子. エチュード手法に依拠したコミュニケーションメソッドの開発と提案. 横浜国立大学大学院国際社会科学研究. 2011. 第16巻第2号
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大江 宏子. 少子化時代におけるESD概念に基づく異文化融合型の地域経営:課題と展望. 日本グローバルマーケティング(JAGM). 2011. 8
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Books (11):
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A New Era of Consumer Behavior - In and Beyond the Pandemic
https://www.intechopen.com/chapters/82786 2022 ISBN:9781803561820
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In 'Decision Support Systems VI - Addressing Sustainability and Societal Challenges'
Springer 2016 ISBN:9783319328775
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持続可能な開発のための教育(ESD)の理論と実践
ミネルヴァ書房 2012 ISBN:9784623064854
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ケースで学ぶコミュニティ : リレーションシップと問題解決の視点
DTP出版 2010 ISBN:9784862112316
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『デザインの知 vol.3 2009』第一章「サスティナブル社会への視程~プロシューマー化への一ステップとして~」
東北芸術工科大学デザイン哲学研究所 2009
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Lectures and oral presentations (34):
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Cyberspace communication in the SME business context: exploring ways to improve technological readiness and capability of Thai SMEs
(2023)
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An exploration of applicability of template-based class activities using ‘Product-Service-Innovative value (PSI- model)’ sheet: Lesson from Nigerian young entrepreneurs’class.
(British Academy of Management 31 August-2 September 2022 Manchester. 2022)
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The Impact of Instagram’s Fashion Influencers on Generation Z consumers purchase behaviours. Huddersfield Academy of Marketing Conference 5-7 July 2022 University of Huddersfield.
(Academy of Marketing Conference 5-7 July 2022 University of Huddersfield 2022)
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Examination of citizens’ trust for digital communication of local government: Focusing on urban resilience and harmonised city development.
(European Academy of Management, Zurich, Switzerland 2022)
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Corporate social responsibility in the Nigerian consumers’ perceptions: Addressing social change and smooth transition in a developing market.
(American Marketing Association, Marketing and Public Policy Conference, Austin, Texas. 2022)
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Education (2):
- - 2006 早稲田大学大学院 国際情報通信研究科 博士課程後期
- 1997 - 1998 London School of Economics and Political Science, University of London
Professional career (2):
- Doctor of Science(Global Information and Telecommunications Studies) (Waseda University)
- Master of Science(MSc)in Regulation (Univerasity of London, London School of Economics and Political Science)
Work history (16):
- 2023/06 - 現在 Josai International University Faculty of Media Studies Professor
- 2021/09 - 2023/06 Bournemouth University The Business School Principal Academic
- 2021/07 - 現在 特任教授 信州大学先鋭領域融合研究群社会基盤研究所
- 2013/04 - 2021/08 Bournemouth University The Business School Senior Lecturer
- 2012/04 - 2013/03 昭和女子大学人間社会学部「コミュニケーションとまちづくり」 非常勤講師
- 2007/06 - 2013/03 Yokohama National University Faculty of Business Administration
- 2007/04 - 2013/03 ノートルダム清心女子大学現代社会学科「社会教育施設論」 非常勤講師
- 2007/04 - 2009/03 明治大学情報コミュニケーション学部「ネットワーク社会論」 非常勤講師
- 2002/07 - 2007/06 日本郵政公社郵政総合研究所(途中 郵政事業庁郵務局広告宣伝室長兼務) 部長
- 2000/07 - 2002/06 関東郵政局貯金部 部長
- 2000/03 - 2000/07 郵政省通信政策局情報通信技術企画課 企画官
- 1999/07 - 2000/03 内閣内政調査室コンピュータ2000年問題対策室 企画官
- 1997/09 - 1999/07 英国政府給付生(FCO Scholar)ロンドン大学大学院留学 及び 郵政研究所(途中 国連国際電気通信連合全権委員会日本代表団派遣) 調査官
- 1991/07 - 1997/09 郵政省郵務局地域振サービス振興課、放送行政局放送政策課、大臣官房国際部国際機関課 課長補佐
- 1985/04 - 1991/07 郵政省入省 ,貯金局,通信政策局、電気通信局係長、茨城県竜ケ崎郵便局長等を歴任
- 1984/04 - 1985/05 東京都港湾局離島港湾部空港管理係 主事
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Committee career (8):
Awards (1):
- 2010/10 - 情報通信学会 第11回情報通信学会論文賞佳作 モバイル広告・ケータイサイトに関する口コミ経路の調査 -「ケータイのディスプレイを見せる行為」の活用-
Association Membership(s) (9):
European Academy of Management
, Royal Geographical Society
, British Academy of Management
, 日本危機管理学会
, 情報文化学会
, 情報処理学会会員
, 情報通信学会
, 日本社会情報学会(JSIS)
, 生活経済学会
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