Rchr
J-GLOBAL ID:200901003814373255
Update date: Feb. 01, 2024
Nakaya Motoyuki
ナカヤ モトユキ | Nakaya Motoyuki
Affiliation and department:
Nagoya University Graduate School of Education and Human Development
About Nagoya University Graduate School of Education and Human Development
Search "Nagoya University Graduate School of Education and Human Development"
Detailed information
Job title:
Associate Professor
Homepage URL (1):
https://www.nakaya-lab.com/
Research field (2):
Educational psychology
, Social psychology
Research keywords (30):
児童
, 動機づけ過程
, 多面的目標
, 社会的責任目標
, 学級適応
, 教室
, 協同学習
, 教師の発達援助
, 施設養育
, 対人的相互作用
, 心理的適応
, 教師の指導行動
, 縦断研究
, 抑うつ
, 学級構造化
, 社会的相互作用
, 混合研究法
, 協同学習活動
, 社会的動機づけ
, 学業達成
, 愛着
, 児童・生徒
, 尺度構成
, 友人関係
, 学習動機づけ
, 社会的目標
, 看護実習
, 分数
, 青年期
, 学業達成過程
Research theme for competitive and other funds (8):
2012 - 2012 Promoting children's achievement motivation and learning in elementary school classrooms
2009 - 2011 Classroom structuring strategies affecting children's multiple goals
2007 - 2008 Multiple goals and peer learning processes
2004 - 2005 青年期におけるネガティブイベントからの心理的回復メカニズムに関する実証的研究
2002 - 2003 協同学習における対人的相互作用過程に及ぼす社会的目標の効果
2000 - 2001 児童の社会的動機づけの促進過程
社会的責任目標と学業達成過程
Social Responsibility Goal and Achievement Processes
Show all
MISC (46):
Effects of motivational traits in the process of peer modeling : A fraction learning in elementary school. 2012. 0. 137. 111-118
Mayumi Takagaki, Hirotsugu Tazume, Motoyuki Nakaya, Takamichi Ito, Yoichiro Kobayashi, Kazuhiro Mishima. Effects of a Conflict Map-Based Teaching Strategy on Motivation and Conceptual Change: A Case Study of Junior High School Geography Lessons. JAPANESE JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY. 2011. 59. 1. 111-122
瀬尾 美紀子, 中谷 素之, 伊藤 崇達, 塚野 州一, 岡田 いずみ, 植阪 友理, 岡田 涼, 市川 伸一, 中谷 素之. 自己調整学習研究の新たな展開 : 学習者の動機づけと認知の関連の統合的理解に向けて(自主シンポジウムD4). 日本教育心理学会総会発表論文集. 2009. 0. 51. S90-S91
中谷 素之. 個人レベルにおける自発性について(学校組織における教職員による自発性の構築に向けて,研究委員会企画シンポジウム,I 日本教育心理学会第50回総会概要). 教育心理学年報. 2009. 48. 0. 55-56
淵上 克義, 中谷 素之, 小泉 令三, 浅田 匡, 杉森 伸吉. 学校組織における教職員による自発性の構築に向けて(研究委員会企画シンポジウム3). 日本教育心理学会総会発表論文集. 2008. 0. 50. S6-S7
more...
Professional career (1):
博士(心理学) (名古屋大学)
Work history (1):
2010/04 - 2012 Graduate School of Education and Human Development Assistant Proffessor
Awards (3):
2015/08 - 日本教育心理学会 優秀論文賞 算数グループ学習における相互教授法の介入効果とそのプロセス
2006 - 発達科学研究教育センター 発達科学研究教育奨励賞 児童期・青年期における多面的動機づけの発達的変化と対人相互作用過程
1997 - 日本教育心理学会城戸奨励賞
Association Membership(s) (4):
日本発達心理学会
, 日本心理学会
, 日本教育心理学会
, 日本カウンセリング学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM